dinsdag 6 juni 2017

3 Zeeuwse Wandeldagen Dag 1 25 mei 2006 (20 km)

Het Hemelvaartweekend is altijd het grote trainingsweekend voor de Vierdaagse. Zo ook dit jaar , het voornemen is de 3 Zeeuwse Wandeldagen (20 km , 30 km en 20 km had ik voor gekozen) en de van Goghtocht in Etten Leur op zondag waar 40 kilometer op het programma staat.
Dus op hemelvaartsdag naar Goes gereden om daar te starten voor de 1ste 20 kilometer. Maar dat werd toch een beetje meer. Hoe dat kwam lees je hieronder.
We (Moeder en ik) begonnen met goede moed aan de 20 kilometer die dus al 23,5 kilometer bleek te zijn volgens de routebeschrijving. 
Na gestart te zijn in het Groencollege liepen we via het station van Goes richting Kloetinge naar Kattedijke waar bij Café "Onder de Toren" de 1ste controle/rust zou zijn. 
Kerk Kattedijke
Omdat deze controle/rust op 7,9 kilometer was en de volgende volgens de routebeschrijving op 14,1 kilometer besloten we na een korte sanitaire stop door te lopen. We liepen verder langs de Oude Zeedijk richting de sluis , waar we al om moesten lopen ten opzichte van wandelaars die 2 minuten later kwamen (klaag klaag)
Sluis
Mijn moeder bij de sluis 
Maar toen we wandelaars uit Tholen echt een stuk af zagen snijden (ongeveer 20 meter) werd dat ons te veel. We moesten hier toch iets van zeggen. En toen bleek dat je je als wandelaar NOOIT druk moet maken over dat soort zaken. De wandelaars bleken uit Tholen te komen en maakte ook reclame voor de Zevendorpentocht (als je in de buurt bent zeker lopen , hele goede verzorging er is te kiezen uit verschillende afstanden, de tocht is steeds 10 dagen voor de Vierdaagse op zaterdag in Oud Vossemeer) Al pratend had ik al het gevoel dat er iets niet helemaal klopte , mijn stappenteller liep steeds meer naar de 14,1 en nog steeds niet de "beloofde" spiltsing voor de 20 kilometer. Op een gegeven moment hadden we het door, we keken op het papiertje van onze medewandelaars en daar stond als afstand 27,9 kilometer op (moest 30 zijn). 
Ondanks de foute route toch wel een mooi uitzicht

Wel extra reclame voor de Sunny veters natuurlijk. 
Kortom maar 4 kilometer langer en we hadden al een heel stuk verkeerd gelopen wat kon ons het schelen. Na ongeveer 18 kilometer stond er een wagerust die niet was aangekondigd op de routebeschrijving. We hadden het nog steeds naar onze zin.
Maar toen kwam er een heel vervelend stuk in de drap en de modder.
Hier was een van de drapperige paadjes. Het begin van enige ellende. 
Zo vervelend zelfs dat diverse wandelaars vielen. Hieronder was ook mijn moeder. Hoewel de schade bij iedereen wel meeviel had iedereen toch een vuil en nat pak. Mijn moeder bleef toch een beetje klagen over spierpijn in haar rug. Omdat de rust in Wilhelminadorp (volgens de 30 kilometer route na bijna 19 kilometer , volgens mijn stappenteller zeker 2,5 kilometer verder namen we daarom het besluit om het stukje naar het eindpunt wat af te snijden.
Bij Wilhelminadorp (Wilhelminahuis) namen we een langere rust (eigenlijk pas de 1ste rust)
We besloten het stukje langs de Hollandse Hoeve dit jaar te laten voor wat het was. (schreef ik niet eerder dat we wandelaars aanspraken die 20 meter afsneden.) Hierdoor sneden we toch enkele kilometers af. We liepen langs het kanaal naar Goes. Op een gegeven moment zaten we weer gewoon op de route en via de Oostsingel en een parkje kwamen we weer in de buurt van het station. 

Stadspark Goes 
Nadat we via de tunnel onder het station waren doorgelopen kwamen we na 27,19 kilometer (volgens de stappenteller) aan bij het Groencollege (de startlocatie) Dit was na 33170 stappen van het begin. 
Nadat we wat gedronken hadden reden we weer naar huis. Vrijdag 26 mei echt 30 kilometer (dan loop ik alleen , als ik dan maar niet op de 40 kilometerroute uitkom. Maar dan snijd ik niet af! )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten