dinsdag 20 juni 2017

Adriaan van Bergentocht 11 april 2010 (10,1 km)

 
De Adriaan van Bergentocht heb ik alleen gewandeld. Nog even getwijfeld, omdat het hoesten toch nog niet echt is verdwenen, maar de buitenlucht zal me goed doen dacht ik.
 Nadat ik me had ingeschreven, ben ik om 9.25u gestart. 
 Ik liep weer richting het water en aan de overkant zag ik het beeld van de naamgever van deze tocht. 

 Dit eendje moest ook even op de foto. Een leuk lentetafreel. 

 Nadat ik naar rechts moest volgens de routebeschrijving, liep de tocht langs een nieuwbouwwijk.
 Etten Leur werd al snel verlaten. 

Hoewel het zonnetje soms toch een beetje doorbrak bleef het frisser dan tijdens de 600 Jaar Vossemeertocht.

 En ik ging ook weer meer hoesten. 
 Na een tijdje liep de wandeling door het Liesbos. 

Hier merkte een aantal medewandelaars op dat ik goed aan het hoesten was. Ik vertelde dat dit al bijna 2 weken aan de gang was, maar dat ik nu medicijnen had gekregen van de dokter. 

 De kriebel bleef eigenlijk de hele tocht. 

 Evenals gisteren heb ik weer wat paarden op de foto gezet.
 Daarna de spoorbomen over, maar eerst maar even de trein voorlaten. 


Toen ik het spoor overliep, ging de overweg weer dicht. 
 De intercity Roosendaal - Zwolle kwam voorbij. 
 Na 7,1 km was ik bij de rust, al had ik het gevoel dat ik nog niet zoveel had gewandeld.  
 Nadat ik had afgestempeld en wat foto's had gemaakt liep ik direct verder. 
Die laatste 3 kilometer was nog maar een half uurtje. 
Na nog een stukje door het Liesbos te hebben gewandeld …


... liep ik rechtsaf. Ik moest weer het spoor over. Na een tijdje had ik het idee dat ik fout was gewandeld. (Zag geen pijlen meer en ik dacht dat ik volgens de route ergens linksaf had moeten gaan.) Maar even later zag ik dat de straatnaam toch goed was. Ik was overigens niet omgedraaid als ik fout zou hebben gelopen, omdat ik wist dat als je alsmaar rechtdoor liep ...


... uiteindelijk bij de finish zou komen. En de afstand zou ook wel kloppen. De routebeschrijving gaf overigens ook steeds RD aan.
 Nadat ik dit Mariabeeldje had gefotografeerd, kwam ik in Etten Leur aan. 

 Nog even een paar foto's van de nieuwbouwwijk maken. 



Na 1 uur en 43 minuten was ik weer bij de finish. Ondanks mijn hoesten niet slecht. 

Na een broodje kroket te hebben gegeten en een sinas te hebben gedronken reed ik naar huis. s'Middags was ik toch wel erg moe, meer dan de 600 Jaar Oud Vossemeertocht.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten