zondag 25 juni 2017

Eindjaarstocht Hoogerheide 29 december 2013 (10 km)

Op 29 december staat ieder jaar de eindjaarstocht van De Arend op het programma. Zelf heb ik deze tocht al in verschillende werksituaties gewandeld, van nog kunnen zitten op het terras tot oppassen om niet te vallen door de gladheid.
 
Rond half tien reed ik samen met mijn broer richting Hoogerheide waar we om ongeveer 10 uur konden starten.  
Al snel liepen we Richting het veld waar op 1 en 2 februari het WK veldrijden wordt gehouden.  
We zagen dat men al bezig is met de eerste voorbereidingen. 

Omdat we in het begin in de buurt van Hoogerheide bleven, zagen we al snel de toren weer. Tegenover de kerktoren waren we gestart.  



Maar we moesten nog een kilometer of acht dus we liepen weer van de kerktoren af.  
 Op weg naar de eerste en voor ons direct ook laatste rust.
Die zou op ongeveer 5,5 kilometer zijn. Na een uurtje waren we er. 
Even afstempelen. We liepen direct door, we waren net warm en het was nog maar een kleine 5 kilometertjes. We liepen eerst nog even een stukje van Hoogerheide af.  
Nog een stukje onverhard en een lange verharde weg. Ondertussen liepen we wel weer richting Hoogerheide. 

 Toen Hoogerheide in zicht kwam heb ik nog even een filmpje gemaakt. 


 Na een uurtje of twee kwam de finish in zicht.


 
Na genoten te hebben van de aangeboden erwtensoep reden we weer huiswaarts. De laatste tocht van het jaar zat erop. Een succesvol Vierdaagsejaar voor mij, waarin ik voor de eerste maal 4*40 km mocht lopen. Hopelijk kan ik in 2014 weer een Vierdaagse succesvol afronden. Maar dat is ook afhankelijk of ik deze week vrij kan krijgen van mijn werk. Want het is en blijft een verslaving, die Vierdaagse. En volgens mij zijn er ongezondere verslavingen. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten