dinsdag 27 juni 2017

Kippenloop 10 juni 2017 (25 km)




Vandaag 10 juni was het dan zover. Samen met mijn broer zou ik de Kippenloop in Katwijk gaan wandelen. Een tocht voor KWF Kankerbestrijding en Kika. Zelf had ik het mooie bedrag van €270,- opgehaald. Kanker een ziekte waar ik vele ooms en tantes aan heb verloren. Ook mijn moeder is getroffen in 2001 maar na 10 jaar genezen verklaard. En ook ik ben niet ontzien. Morgen 11 juni is het 2 jaar geleden dat ik het slechte bericht kreeg.


Na geopereerd te zijn en een aantal kuren zit ik nu in het controle traject.



Genoeg motivatie om, met mijn familiegeschiedenis met deze ziekte, deze tocht te wandelen.


Ik had mijn wekker om kwart voor zes gezet zodat ik rustig wakker kon worden. Rond zeven uur had ik mijn broer opgehaald en konden we richting Katwijk vertrekken.


Bij de informatie hadden we al gelezen dat we na 8 uur beter naar een andere parkeergelegenheid konden rijden omdat de parkeergelegenheid bij de start vol zou kunnen staan. Dat deden we dus. We konden met een bus verder die al heel snel vertrok.


Bij de start konden we nadat we waren geknipt en de routebeschrijving hadden meegekregen al snel vertrekken.


Eerst een klein rondje door een duingebied om daarna weer in de buurt van de start uit te komen.






Daarna liepen we richting de boulevard.



Hier zagen we diverse kunstwerken.



En ook een aantal vlaggen die verwezen naar het doel van de Kippenloop.



Nog meer kunstwerken.






Het witte kerkje. Hier zal straks de bus komen om ons terug te brengen naar het parkeerterrein. De finish was in een parallelstraat aan de boulevard.








We zagen nog steeds kunstwerken.

Doordat we aan het genieten waren van de omgeving en de zee die we aan de rechterkant zagen, waren we al bij de eerste controle. Ik kon bijna niet geloven dat we al 4 kilometer hadden gewandeld, maar toch was het zo.


We liepen het strand op, een stuk van ongeveer 5 kilometer.






Gelukkig was het niet te warm en was het zand niet erg los. Er kon dus goed wordt doorgestapt.


Op het strand heb ik nog een aantal kleine filmpjes gemaakt.
Ook de zeemeeuwen ontbraken niet op het strand. Dus ook maar een aantal maal op de foto gezet.











In de verte zagen we nog een aantal schepen.




En nog meer zeemeeuwen


De zee met zijn golven.





Ondertussen kwamen we aan bij het tweede controlepunt. Hier hebben we wat langer gerust.


Klaas schijnt het haasje te zijn.






Bij de verzorging kregen we een banaan. De verzorging was overigens op alle punten geweldig goed.

De zee hadden we nu gehad. Tijd voor het duingebied.


We zagen ook deze ruiters nog, want enkele wandelaars deed aanzetten om over Friese paardenbiefstuk te praten. Gelukkig hoorden deze ruiters het niet.



Het duingebied tot de volgende echte rust was erg lang (10 kilometer) dus waren er 2 waterpunten ingericht.
Even was er twijfel omdat er alleen oranje pijlen (42 kilometer) te zien waren.
















Ondertussen maakte ik ook nog enkele filmpjes in de duinen





Het waterpunt kwam in zicht. We dronken even wat en liepen verder.



Het was een mooi duingebied. Daarom hieronder nog een filmpje.












Het werd al wel wat warmer.



Maar gelukkig kwam het tweede waterpunt ook in zicht. We besloten niet hier te rusten, maar bij het eerste bankje wat we zagen. Iets rustiger waarschijnlijk.





Dat bankje werd snel gevonden er zaten alleen al twee dames op. We vroegen of we erbij konden zitten. Dat kon. Mijn broer citeerde iets van Annie en Gerrit over samen op een bankje zitten. Ik zei; "Je kent je klassiekers", maar wat bleek het stond gewoon op een plaatje op het bankje. Lachen.

Hier ook nog wat foto's gemaakt van het vijvertje en de wandelaars die langst liepen.





Daarna kwamen we in Panbos. Hier zou na 19 kilometer ook de rust zijn. Dat was nog ongeveer een half uur wandelen.

Even om dit muurtje lopen …
... het bruggetje over.
Daarna stijgen en dalen, om uiteindelijk bij de rust aan te komen.
Hier kregen we een Kippenpoot. Lekker vet aan de handen maar gelukkig konden we onze handen wassen.


We bleven iets langer zitten. Toen we weg liepen verloor ik mijn flesje drinken. Dus even 100m terug, want ik had het niet horen vallen. Ik wilde omdat het warmer werd toch drinken hebben voor de laatste 6 kilometer.







We zagen de afslag naar de theater hangar waar Soldaat van Oranje de musical speelt. Zeker een aanrader.




We liepen even langst een weg.





Daarna weer een stuk duinen. Op weg naar het laatste controlepunt.





Er kwam ons een auto van de organisatie tegemoet.


En ook het laatste controlepunt kwam in zicht.
 
Hier kregen we soep.

Na even te hebben gezeten liepen we verder. Nog een kleine 2 kilometer.




De vlaggen kwamen weer in zicht.


Katwijk aan Zee





We liepen weer over de boulevard, de zee was nu aan de linkerkant.



Op diverse gebouwen de vlaggen van KWF Kankerbestrijding en Kika.
Ook het witte kerkje, dus de finish kwam in zicht.
Nog een paar foto's van de strandtentjes.


We bereikten de finishstraat, kregen een medaille.

Op het plein werden de bedragen bekend gemaakt.
  • €145.000 voor KWF Kankerbestrijding
  • €155.000 voor Kika.
Weer meer dan vorig jaar. Dus de Kippenloop was een groot succes.


Check KWF. (Wij hebben een kopie van onze actiepagina in de grote collectebus gedaan.)

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten