zondag 25 juni 2017

Maandag 14 juli 2014 (Aanmelden en presentatie reünie)

Gisteren is het WK afgelopen, Duitsland heeft na verlenging met 1-0 van Argentinië gewonnen. Vandaag reis ik voor de 20ste keer af richting Nijmegen om te proberen voor de 17de maal de Vierdaagse uit te lopen. Rond half tien mijn broer ophalen.

We vertrokken een uurtje eerder omdat we vanmiddag de reünie moeten promoten tijdens de vergadering van de Vereniging GKD Vierdaagse. Deze vergadering zou om 14.00u beginnen. Na de korte rust halverwege bij tankstation De Lucht waren we rond half twaalf in Beek bij ons gastgezin.
We werden ontvangen door Rob. Na een kort welkom en het binnenhalen van de spullen reden we na een klein uurtje al richting Nijmegen. 


Daar wilden we ons eerst opgeven voordat we naar de vergadering zouden gaan. Ik was snel klaar maar mijn broer moest langer wachten.


Omdat ik dinsdag laat zou starten, was er dus geen vraag naar een vroeg kaartje.



Daarna de blarenpassen voor de bus kopen. Bij de KRO tent nog een t-shirt ophalen . We kregen nog 3 consumptiebonnen. 


Blarenprikkers hadden we niet nodig dus we konden richting het Kolpingshuis waar de vergadering van de Gouden Kruisdragers was.  

We waren er ongeveer tien voor twee. Even het filmpje op de laptop zetten.  
We bestelden nog even wat te drinken en gingen zitten. Wij waren punt 5. 
Toen dit punt aan bod kwam werd het filmpje gestart. Daarna gaven we aan dat vragen na de vergadering konden worden gesteld.

 



De vergadering werd afgesloten met het Vierdaagselied, gespeeld door een dweilbandje.  


Een van de vragen die ons na de vergadering werd gesteld was welke muziek was gebruikt voor het filmpje. Dat was "Wij lopen de Vierdaagse" door Bennie Solo in samenwerking met de wandelgroep Ik wil opvallen. 
Het filmpje vond men erg leuk. Ook de reüniecommissie voor 2015 (Zaandam) heeft een uitleg gegeven.   
Na de vergadering hebben we nog even met deze commissie gesproken. Er waren verder weinig vragen en we liepen dan ook weer snel richting de Vereniging waar de KRO tent stond. Hier hebben we nog even gekletst met Jacob Kleef van de Wishwalkers. We kochten ook een bidon. 
Daarna namen we enkele consumpties met de bonnen van de KRO.

Na 2 consumptie reden we weer terug richting Beek. Even alle spullen wegleggen en ons opmaken voor het eten bij De Oude Molen in Groesbeek. Dit is al jaren een traditie.  
Op de Zevenheuvelenweg stond dat er pas aan de kant mocht worden geparkeerd vanaf woensdag 19.00u. Maar we zagen even later dat er toch al campers stonden. Al snel kwamen we, nadat de auto was geparkeerd op het parkeerterrein van het verzetmuseum, bij de Oude Molen aan.  

Ik nam een Weiner schnitzel met groente en friet en als nagerecht een ijsje.  
Het was nog niet druk toen we aankwamen, maar toen we ons eten kregen werd het wel drukker. Misschien waren we wel iets eerder dan normaal.  
Even rustig genieten van het uitzicht.   
Morgen gaat het beginnen en het zou (zeker later in de week) warmer worden. Daarna terug naar het gastgezin alles klaarmaken en slapen. Morgen de late start voor mij, mijn broer start om 4 uur, dan word ik net wakker.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten