maandag 26 juni 2017

Maandag 20 juli 2015 (Niet aanmelden)

 

Al 20 jaar heb ik me keurig op maandag aangemeld voor de Vierdaagse. Het eerste jaar met mijn kameraad John de Mooij, de overige negentien jaar met mijn broer. Twee maal uitgevallen (2002 en 2011) en eenmaal afgelast (2006) leverde mijn zeventien succesvolle Vierdaagse op. Dit jaar kan ik niet meedoen vanwege een operatie. Ik zal me dus vandaag niet aanmelden.  
Mijn broer gaat wel lopen en zal zich vandaag wel gaan melden. Hij slaapt in Lent, want helaas was door omstandigheden het ander adres niet beschikbaar. Hij kan nu alles met de trein doen, want Lent heeft een station en in Nijmegen is de start dan nog 5 minuten lopen. Verder zal hij de eerste dag zal bijna langs zijn slaapadres langskomen.
Zijn koffer is gepakt en in de loop van maandagmorgen zal hij in Roosendaal de trein richting Lent nemen. 

Hij heeft een shirt gemaakt dat hij vandaag zal dragen.
Zelf zal ik hem volgen op de Vierdaagseapp die voor mij uiteraard gratis is als 'deelnemer'. Ook zal ik een aantal wandelaars van de vereniging Goudenkruisdragers Vierdaagse en Walkers4Walkers van het gelijkgenaamde forum volgen. (Al moet ik zeggen dat ik het forum niet echt meer volg)

En natuurlijk zal ik ook filmpjes bekijken op youtube. Hieronder een paar van Omroep Gelderland.   

 
Op Facebook en in de internetkranten komen ook steeds meer artikelen. Van het aanmelden, de strengere controle op valsspelers tot de Vierdaagsefeesten.
Want dat valsspelen (lees: stukken fietsen, met de taxi van controle naar controle tot het afsnijden van stukken) betreft is dat heel goed.
Het kruis heeft voor mij pas waarde als je weet dat je de afstand helemaal hebt gewandeld.
Bloed zweet en blaren mogen daarbij niet ontbreken, maar het geeft op,vrijdag wel de voldoening. Dat heb ik toch mooi weer geflikt.  
 
Rest me als laatste nog het volgende:
Allemaal heel veel succes en vrijdag allemaal op de Via Gladiola. Ik zal daar niet zijn vanwege de drukte.
Ik moet het nog rustig aan doen, maar hoop wel in Cuijk te zijn.  
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten