zondag 25 juni 2017

Mars rondom Roosendaal 26 april 2014 (22 km)

 
Vandaag is het de eerste Koningsdag en stond ook de Mars rondom Roosendaal op het programma. 
Ik besloot eerst even uit te slapen en de afstand af te laten hangen van de tijd dat ik bij sportpark Vierhoeven zou arriveren. Dat was om tien uur. Omdat ik eigenlijk niet zoveel behoefte had om over rommelmarkten te lopen besloot ik voor de 22 kilometer te kiezen. Ik kon om iets over tien starten, mijn broer was niet meegegaan omdat hij de late dienst had gehad op zijn werk en we een dag later ook al naar Sister Act zouden gaan. Om iets over tien kon ik vertrekken. Het eerste gedeelte liep via het zogenaamde T-huis richting Visdonk.  


 
Uiteindelijk leek het of we weer direct richting de finish liepen, maar dat was niet waar.  
Visdonk 

 De 11 kilometer had een korter stuk gewandeld en sloot nu weer aan om richting Nispen te gaan.  



 Op weg richting Nispen. 
 Sarah
 Op weg richting Nispen 2 


Oversteken bij de rotonde 
Nispen 
In Nispen aangekomen hoorde ik de harmonie al spelen ter gelegenheid van Koningsdag.
Fietsoptocht tijdens Koningsdag.
Kinderen hadden hun fiets versiert voor een rondrit. Toen ik bij de rust op het dorpsplein van Nispen was aangekomen liep de harmonie net voorbij.

Na een kwartiertje te hebben gerust liep ik een stukje Nispen in.  
Omgeving Nispen. 
 
In eerste instantie begreep ik dat niet omdat ik dacht naar de dijken (wijk in Roosendaal) te moeten en dat was een heel andere kant op.   
Omgeving Nispen 2 
 Maar het bleek dat ik naar de Bergen (andere wijk in Roosendaal) moest en dan zou het wel goed komen. Maar in eerste instantie bleven we in de omgeving van Nispen wandelen. Erg leuk, alleen als je weet dat je korter kunt is het eventueel verleidelijk ook korter te wandelen.  

 

Omgeving Nispen 3

Maar dat deed ik niet, dat kan bij de Vierdaagse ook niet natuurlijk. Het was een mooi uitzicht en uiteindelijk kwam ik uit bij de Brembos.  
Brembos 

Rechts kon je weer terug naar Nispen. Maar ik moest nog enkele tientallen meters rechtdoor om daarna linksaf te gaan.  






Na een kilometer liep de route naar rechts om uiteindelijk in de Bergen uit te komen.  
De wijk De Bergen komt in zicht. 
 Er moest nog een stukje worden gewandeld naar de tweede rust in het winkelcentrum.

 

Beekje 
 Ook zat daar nog een onverhard gedeelte bij, dat langs een beekje liep.
Hoewel ik een stukje heb gefilmd ben ik er snel mee opgehouden, het liep namelijk niet zo gemakkelijk.   
 

Winkelcentrum richting rust. 
Aangekomen bij de rust in het winkelcentrum nam ik een broodje kroket. Omdat het Koningsdag was had ik mijn oranje shirt aan van vorig jaar met de tekst "Vorst in zicht". Bij het cafetaria vroeg men daarom of ik het weerbericht op mijn shirt had staan.   
Verlaten winkelcentrum 

Na een kwartier liep ik verder, als eerste het winkelcentrum uit.  


Richting Molenbeekpad 
Daarna weer een stuk door de Bergen. Daarna via de Hoekstraat , waar het spoor werd overgestoken via een volkstuinencomplex richting het Molenbeekpad. 
Molenbeekpad
Het sluisje over. 
Aan het eind van het pad het sluisje over.


Richting finish
De finish kwam in zicht, nog even via Huis ten Halve en onder een viaduct door.      
Bij Vierhoeven was even verwarring of we nu rechtdoor moesten. (Wat eigenlijk te verwachten was) of linksaf om via een andere manier Vierhoeven op te lopen. Het bleek dus gewoon rechtdoor te zijn, het lintje was bedoeld voor de kortere afstanden die bij de start anders wegliepen vanuit Vierhoeven. 
Sportpark Vierhoeven
Nadat ik me had afgemeld reed ik naar huis. Koningsdag gaan vieren. Het was overigens druk in de stad waardoor ik besloot pas rond 6 uur te gaan. Toen was het nog gezellig druk. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten