maandag 12 juni 2017

Nassauwandeling Steenbergen 28 april 2007 (25 km)

Even terug in de geschiedenis leert ons dat ik de laatste Nassauwandeling op koninginnedag 2005 heb gelopen. Toen maar 15 km omdat er natuurlijk s'middags gefeest moest worden. Dit maal liep ik met mijn moeder , de moeder van mijn zwager en Marian. Mijn broer sloeg een wandeling over. Hij is er weer bij tijdens de avondvierdaagse van Roosendaal.
Om 8 uur konden we starten en toen iedereen zich had ingeschreven vertrokken we om 8.05u daadwerkelijk voor onze 25 km.
Het eerste gedeelte van de tocht voerden ons naar "De Heen". Het waren wel lange stukken maar met dit zomerweer was dat geen probleem. Ik denk dat als het geregend had de tocht gelijk een stuk minder aangenaam was. Door de lange stukken zou er dan geen gelegenheid zijn te schuilen. Soms denk ik wel eens wat een verschil het weer kan maken.
Terugdenkend aan vorig jaar in Goes waar de 2de dag van de 3 Zeeuwse wandeldagen totaal was verregend. De 4Daagse waar het weer veel te warm was. En de tochten van afgelopen weken waar het weer eigenlijk vrij ideaal was.
Na een uurtje was De Heen bereikt. We hebben onderweg enkele aparte bouwwerken gezien.





Bij het rustpunt hebben we wat gedronken ondanks dat we nog maar 6 km hadden gelopen. Ik kreeg overigens weer wel (evenals vorige week) opmerkingen over mijn parasolhoedje.
Toch een handig parasolletje !!!
Toen we weer wegliepen zagen we een bekende Belg die we ook ieder jaar zien bij de Zevendorpentocht. Deze man fiets vaak tientallen kilometers om daarna een grote tocht te gaan lopen. (tot voor enkele jaren terug spreek ik dan over de tochten van 40 - 50 km) en fiets daarna weer terug naar huis. In 1997 liepen wij (broer en ik) samen met deze man tijdens de Zevendorpentocht en zullen NOOIT meer zijn uitspraak vergeten.
MANNEN , IK KAN BEST BEGRIJPEN DAT JULLIE HET NIET PRETTIG VINDEN OM JE AAN TE PASSEN AAN MIJN TEMPO DUS ALS JULLIE GEWOON WILLEN DOORLOPEN DAN MAG DAT BEST.
Wij moesten ons inderdaad aan zijn tempo aanpassen echter liep hij niet te langzaam voor ons maar net iets te snel. Wij  antwoorden daarop : WIJ LOPEN NOG EEN KLEIN STUKJE WANT WIJ GAAN ZO WEER RUSTEN.
Het 2de gedeelte van de wandeling ging richting Nieuw-Vossemeer. Het waren weer lange stukken maar het uitzicht was prachtig.





Toen we Nieuw-Vossemeer hadden bereikt was de helft van de wandeling afgelegd. Op het terras hebben we nog even wat gedronken.
Na een kwartiertje liepen we weer verder. Tijdens het derde gedeelte hoorde ik achter me dat er gepraat werd over de paarse veter die ik in mijn heuptas had gestrikt. Na kennismaking bleek het An Polak te zijn die al enkele malen had gereageerd op mijn weblog en ook op het W4W forum actief is (Anne). We hadden dus beide nu een gezicht bij een naam.
Ook dit gedeelte liep goed, ondanks de lange stukken.

De laatste rust was een wagenrust waar pannenkoeken werden gebakken. Daar was onderweg al iets over gezegd en achteraf kon ik me van twee jaar geleden ook herinneren dat er pannenkoeken waren. Als je iets te drinken kocht mocht er een pannenkoek pakken. Het was wel even druk want toen wij aankwamen waren we in totaal met zo'n 15 personen.
Dus maar even rustig gewacht en omdat er geen stoelen maar over waren ging ik op de grond zitten. Ook hier hebben we ongeveer een kwartier gepauzeerd.
Het laatste stuk van onze 25 km was niet zo lang meer. We zagen de kerk van Steenbergen al verschijnen en om iets voor half 2 kwamen we aan. We hadden er 5 uur en 15 minuten over gedaan, niet slecht voor 25 km.



Net schreef ik toch niet slecht. Dat vonden wij allemaal. Maar toen we enkele honderden meters voor het einde dit hertenkamp passeerden voelden we in onze rug al iets.
En wat bleek , ongeveer 100 m voordat we het eindpunt bereikten werden we ingehaald door de eerste 40 kilometerlopers. Ik heb nog geprobeerd ze een aantal meters bij te houden maar dat was niet te doen. Zij zijn ongeveer 10 minuten eerder gestart en hebben dus 15 km meer afgelegd.
Links de 40 km lopers.
Maar wij waren uiteraard zeer tevreden en keerden na het afmelden weer terug naar Roosendaal. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten