maandag 26 juni 2017

Rondje Halderberge 7 maart 2015 (25,8 km)


Vandaag stond het rondje Halderberge op het programma.  
We besloten om eens een langere tocht te wandelen en wilden in eerste instantie voor 20 kilometer gaan. Maar omdat er een keuze was tussen 15 kilometer en 25 kilometer werd het 25 kilometer. Nadat ik mijn broer had opgehaald reden we richting Oudenbosch. Bij het parkeren merkte ik dat ik mijn beste paar wandelschoenen thuis had laten liggen. Dus moest ik een ouder paar (die ik altijd in de auto heb liggen) maar aandoen.  
Nadat we ons hadden ingeschreven en ik eerst mijn routebeschrijving even kwijt was en daarna mijn startkaart konden we starten. De startkaart zat in de rugtas en de routebeschrijving heb ik even opnieuw gepakt.


Dit keer liepen we niet langs de Basiliek. We liepen namelijk richting Bosschenhoofd en Rucphen.
Toen we in Bosschenhoofd aankwamen was er wel een rust, maar deze was bedoeld voor de kleinere afstanden.  
Wij moesten de A58 over. Daarna verder richting Rucphen.  


Duidelijk geen supporter van schoon.  

Ik dacht dat we zouden rusten bij de camping, maar het was bij een huis net iets voor de camping. Hier namen we een rust.  

Na een minuut of vijftien liepen we verder voor een rondje in de omgeving. Langs bosrijk gebied.  




Rechtsaf toch?
Op een bepaald moment dachten we dat de pijl naar rechts stond voor ons (club Mystique), maar dat bleek een vergissing te zijn.  
We moesten echt naar links.  


We liepen verder soms over verharde soms over onverharde wegen.  




Uiteindelijk kwamen we weer uit bij de rust. Ook nu besloten we even wat te rusten en iets te drinken.
Kippen bij de rust. 
Tweede keer dus linksaf richting Rucphen. 


Daarna het laatste stukje, de wandeling liep een stukje door Rucphen om daarna weer richting Bosschenhoofd te gaan.  


Helaas moesten we over dezelfde weg die we ook eerder hadden gewandeld terug.  
Wederom de A58 over. Ik dacht dat we nu nog wel konden rusten (uiteraard kan dat altijd maar het was niet bij onze afstand ingepland) bij de voetbalvereniging.  
Spoorweg over 

Omdat het warmer werd (en ik toch was begonnen met een winterjas aan.) deed ik mijn trui uit. In deze tijd van het jaar is het weer nog wisselvallig (maart roert zijn staart ...)  
We liepen weer de bossen in om uiteindelijk Oudenbosch in zicht te krijgen.




De laatste straat was nog ongeveer 1 kilometer.

Basiliek

Maar rond 2 uur konden we ons afmelden.  
Op het einde kreeg ik ondanks dat ik mijn knieband droeg wat last van de knie. Zou dat door mijn oudere schoenen komen, die natuurlijk een wat mindere vering hebben. En ook was er een blaartje ontstaan. Maar niet getreurd, dus finish was bereikt, we dronken nog iets en konden voldaan weer huiswaarts keren. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten