dinsdag 27 juni 2017

Runnersworld GTL wandeltocht 25 mei 2017 (20,1 km)

Hemelsvaartsweekend zonder de 3 Zeeuwse wandeldagen in Goes was bijna niet voor te stellen. 25 Jaar lang werd deze tocht georganiseerd. En zelf loop ik 'pas' sinds 1995 fanatiek. Dus ik weet niet anders dan dat er op Hemelvaartsdag altijd naar Goes kon worden gereden. Maar vorig jaar was helaas de laatste editie. Geen vrijwilligers meer te vinden. Dus in 2017 moest worden gezocht naar een alternatief. 
En dat zou Delft worden. Hier heb ik nog nooit gewandeld. Dus reed ik op Hemelvaartsdag alleen richting Delft. Mijn broer had woensdag nog laat moeten werken en wilde uitslapen. Toen ik in Delft was aangekomen parkeerde ik mijn auto in de garage. Ik wilde in een vreemde stad geen bon riskeren. Daarna liep ik naar de start. Deze was bij de zaak van Runnersworld. De finish zou later in een hotel zijn wat ik na 500 m aan de linkerkant zag. Even na de start liep ik de brug over die ik ook al had gepasseerd vanaf de parkeergarage. Ik zag een roeiboot. Overigens zou ik er later meer zien.



 





 De eerste kilometers liepen door de straten van Delft.

Op een bepaald moment kwam ik bij een park met een schelpenpad aan.
Hier liep ik niet helemaal goed, maar na gekeken te hebben op de TomTom zat ik weer snel op de route.




Er werd gewandeld over het terrein van de TU Delft.













Een Chinese man die bij de bushalte stond vroeg of de bus wel reed. Hij stond er al een uur. Ik had het vermoeden dat er vanwege Hemelvaartsdag geen bus kwam, maar kon het ook niet echt zo snel vinden.

Best een groot terrein waar ook de kerncentrale stond waar ik tijdens mijn studie Wiskunde-Natuurkunde wel eens was geweest.



En er stond ook een kunstwerk van een fiets met persoon erop.




Later kwamen we door een rustig natuurgebied.

De eerste mooie brug werd gepasseerd.





Het was wel erg warm en daardoor ging het ook moeizamer.

En dan is één rust na ruim 11 kilometer wel te weinig.

Ook was het steeds minder mogelijk om in de schaduw te wandelen. En je moest ook goed op de pijlen letten, al moet ik zeggen dat ze meestal wel goed aangegeven stonden. 



En natuurlijk een eventuele voorganger goed in de gaten houden.

Het was een mooi gebied waar ook kunstwerken langs de kant stonden. En natuurlijk moest ik die even fotograferen.














En ook deze koeien genoten van het weer.



Later kwam weer een mooie en lange brug
Er lag alleen een flinke hoop stront op deze brug. Maar even niet in trappen.


.





De rust kwam eindelijk in zicht, maar het was toch nog een ruime kilometer.


In de verte zag ik een trein. 
En ook was er weer een roeier.




Net voor de rust kwamen honderden motorrijden voorbij. Dat gaf wel even een lawaai. Ik denk dat het voor een goed doel was.









Toen ik bij de rust aankwam dronk ik even wat thee en water met een smaakje.
Er werd door enkele wandelaars al gesproken over de Vierdaagse van Nijmegen het vroeg of laat starten en het aantal maal. Het grootste aantal was twaalf. Ik zei maar niet dat ik al 17 keer had gelopen, het grootste aantal in dit gezelschap. Uitgelopen uiteraard ik was al 20 keer gestart.



Na een minuut of 20 liep ik weer verder. Even een klein stukje terug om daarna weer een natuurgebied in te gaan. Ondertussen zag ik een aantal boten varen.










In het natuurgebied Midden-Delfland was het weer even goed opletten of ik de route wel volgende zeker omdat ik geen voorgangers zag.

Maar toen ik weer een pijl op het wegdek zag wist ik dat ik goed zat.

Ook op de smalle meertjes was men aan het roeien.


Gelukkig was het nu even wat schaduwrijker zodat ik wat minder last krijg van de warmte.




Maar dat was helaas niet lang. Want na het natuurgebied liepen we langs het water. Ondertussen was ik wel de splitsing van de 20 en 30 km gepasseerd.

Op naar Delft, maar het was toch nog een heel stuk. En dan blijkt dat als het warm is je toch gevoelsmatig het gevoel krijgt, dat het niet zo snel gaat.






Je gaat stiekem wat meer kijken op je routebeschrijving of je telefoon. Hoeveel kilometer heb ik nu daadwerkelijk afgelegd. En dan valt het natuurlijk tegen. Je wil klaar zijn in warmte.




Tijdens de wandeling langst het water moest ik ook nog even deze eend fotograferen.

Er konden toch hele mooie foto's gemaakt worden vandaag. Aan de overkant zag ik ook de roeivereniging.

En ook deze mooie gevel moest even op de foto.
De kerk van Delft kwam in zicht.





We liepen niet rechtstreeks naar de finish.
Maar we moesten nog wel een stukje door Delft heen lopen.
Nog even een kunstwerk langs de kant gefotografeerd.






Delft heeft hele mooie grachten waar ook weer vele boten waren te zien.












Op bepaald moment kwam ik in de buurt van het station. Daar heb ik nog heel even een aantal minuten gezeten.




Het was nog ongeveer 3 km tot de finish. En het blijft warm. We liepen niet rechtstreeks naar het hotel waar de finish was. Dit kwam omdat er in het centrum een hardloopwedstrijd was.





Nog even heel goed opletten op de pijlen op de weg.




Even nog een twijfelgeval. maar omdat het een vierkant was kwamen we uiteindelijk toch weer op de juiste route. Even afgeleid door een mooi gebouw.  




Maar de TomTom gaf uitkomst in dit geval. Eindelijk kwam de finish in zicht.




Even afmelden en een cola drinken. Een heel mooie tocht en een goed alternatief voor Goes.
Volgende keer misschien wel met de trein. Want €14,80 voor de parkeergarage was wel erg schrikken. Maar ik heb wel een leuke dag gehad en dat vergoed veel. Nog een uurtje naar huis. Bij de Brienenoordbrug was aan de overkant een ongeluk gebeurd. De file stond tot 5 km voor Dordrecht. Ik had zelf maar enkele minuten vertraging. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten