maandag 26 juni 2017

Toekomst Vierdaagse

De vierdaagse heeft zeker toekomst. Maar de laatste jaren blijkt dat de trainingen minder goed in te plannen zijn. Een van de oorzaken is dat ik voor mijn werk 3 dagen per week vroeg op moet staan.
Daarnaast had ik in 2014 ook een half jaar nog 2 dagen extra werk in Goes. Daarom ben ik eigenlijk in 2014 al een beetje vermoeid aan de Vierdaagse begonnen.
En daarna (eigenlijk vanaf augustus) ben ik wat gaan kwakkelen met mijn gezondheid, vaak veroorzaakt door mijn allergie of voorhoofdsholte ontsteking. Niet dat ik daar steeds erg ziek van ben, maar je wordt er wel ontzettend vermoeid van, wat dan ook weer een weerslag heeft op de trainingen.
En daar kwam in december 2014 nog eens een blaasontsteking overheen. Bij die blaasontsteking waarvan ik best heel ziek ben geweest, ben ik me gaan bedenken of ik het er allemaal nog wel over heb om steeds ieder jaar te gaan trainen voor die ene week in juli.
Gezondheid is ook belangrijk en vermoeid aan iets beginnen is daarvoor zeker niet bevorderlijk.
Daarnaast is het ook op mijn werk net in die weken druk, zodat ik toch altijd vermoeid aan de Vierdaagse zal beginnen om daarna eigenlijk twee weken weinig anders meer te doen.
De Vierdaagse van Nijmegen zal dus de komende jaren op de achtergrond worden geplaatst.
Ik heb nu 20 jaar deelgenomen, waarvan 2 maal uitgevallen en 1 maal afgelast. Dat is zeker voor iemand die vroeger altijd heel slecht was bij sport en vaak een 6- kreeg voor de inzet geen slechte prestatie.
En natuurlijk de reünie vereniging Goudenkruisdragers Vierdaagse in september in Roosendaal was een groot succes. Dat heb ik samen met mijn broer ook maar mooi voor elkaar gekregen.
Bijkomend voordeel is ook dat ik niet meer gebonden ben aan een vaak vroege zomervakantie en op mijn werk de drukke periode langer kan ondersteunen. Het is overigens wel de bedoeling om (langere) tochten te blijven lopen. We moeten natuurlijk in beweging blijven. Te denken valt daarbij aan bijvoorbeeld de Zevendorpentocht, Airbornetocht, Dam tot Damwandeltocht en de kustmarathon.
En wie weet misschien in de toekomst, want het bloed kruipt ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten