zondag 25 juni 2017

Veenputtentocht Oudenbosch 29 juni 2014 (39,7 km)


Vandaag ging ik met mijn broer 'eindelijk' een 40 kilometertocht wandelen. 
Werk, organiseren van de reünie GKD-ers en familieomstandigheden hadden ervoor gezorgd dat we er nog niet eerder aan toe waren gekomen. 

Voor mij de Vierdaagseafstand, voor mijn broer moet er nog 10 kilometer bij. We vertrokken rond kwart voor acht vanuit Oudenbosch en liepen al snel naar de Basiliek. Deze gaan we bezoeken tijdens de reünie van de Vereniging Gouden Kruisdragers. Vierdaagse.  


Daarna liepen we nog een stukje door Oudenbosch.


Op een bepaald moment zagen we dit bord van de politie. Ze flitsen terug als je er zelf voorbij flitst. Gelukkig is onze snelheid nu niet zo groot. 

We liepen rustig verder soms op een onverhard gedeelte richting. Zevenbergen (waar we overigens niet aankwamen).




Na een kilometer of acht was de eerste rust. Hier kwamen we de man tegen die mij 2 paar schoenen had verkocht.  

Beide paren zaten in de winkel lekker, maar nu bleek dat het paar dat ik vorige week tijdens de Peripatostocht aan heb gehad toch wat last gaf. Hij zei dat ik ze rustig moest inlopen omdat het toch wel een andere soort schoen was dan wat ik gewend was.


Ja en de 25 kilometer van de Peripatostocht die soms over onverhard terrein liep is natuurlijk niet rustig inlopen. Na een kwartiertje liepen we verder en we zagen in de verte Zevenbergen.  




Maar wij liepen soms met een extra lusje uiteindelijk naar Etten Leur.














We kwamen nog een wagenrust tegen waar we iets konden drinken.  

Daarna weer verder richting de rust bij een molen.

Maar niet voordat we eerst, weer een extra lusje door een onverhard stuk liepen. 



Daarna konden we richting de molen wandelen waar de tweede rust was.  
Hier kwamen we een aantal wandelaars tegen die we enthousiast hebben gemaakt voor de reünie GKD. Na gedronken te hebben liepen we nu echt richting Etten Leur. 


We zagen nog een groot aantal wielrenners voorbij komen die zich inzetten voor KWF-kankerbestrijding.





De 30 kilometerroute splitste in Etten Leur zodat wij weer een extra lusje konden wandelen.  



Hier gingen we even de mist in, omdat ik niet besefte dat rechtsaf ook direct rechtsaf was en niet na een 30-tal meter. Navraag loste het probleem al vlug op.  


We liepen verder richting de volgende rust en zagen langs de kant nog een paar hanen. 



We dronken weer iets voordat we het laatste stuk zouden gaan lopen.  




Dit stuk ging richting Hoeven.

We wisten dat er nog een ijskraampje op de route lag en besloten hier een ijsje en ook iets te drinken te kopen.
We gingen nog even zitten, maar toen we besefte dat we nog een extra lusje moesten lopen t.o.v. de 30 kilometerroute liepen we weer verder. 

 








Na een half uurtje zagen we de Basiliek al. De finish kwam in zicht.  
  

Het laatste stukje is echter nog een kilometer lang, maar dat was na 10 minuten ook weer voorbij.  

We melden ons af en dronken nog wat. Daarna reden we weer naar huis. 
 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten