zondag 25 juni 2017

Vincent van Gogh wandeltocht 25 mei 2014 (15,8 km)



Vandaag een relatief korte wandeling.  
Volgende week tijdens de Zeeuwse Wandeldagen is het de bedoeling om zeker 1 keer minstens 30 kilometer te wandelen. Deze dag stond de Vincent van Goghtocht op het programma. Ik liep alleen, want mijn broer wilde uitrusten.  
De tocht start in Etten Leur en toen ik me had ingeschreven voor de 15 kilometer ging het eerste stuk richting de Markt van Etten Leur. Er was een markt bezig op deze zondag. Het was ook koopzondag, maar gelukkig had ik mijn auto goed weggezet. Dat had ik wel goed bekeken, want ik had geen zin in een cadeautje tussen de ruitenwisser als ik terug zou komen.

Eerst liep ik een stukje door Etten Leur en kwam langs het "konijn" hier boven op de foto.  
Een stukje door een bosje om daarna richting de A58.



Daarna liep de wandeling een stuk langs de A58 om bij het volgende viaduct er daadwerkelijk overheen gaan. 
 



Op naar de eerste rust die snel was bereikt. Na even wat gedronken te hebben en gerust liep ik verder.  


Op naar de tweede rust. 

Al snel kwam de splitsing met de grotere afstanden. Deze liepen richting de zogenaamde zwarte schuur.





Ook de tweede rust was snel bereikt. Het was lekker wandelweer.  

Ik besloot weer even wat te drinken. 
 


Bij de tweede rust voor mij bleken ook al een aantal 40 kilometerwandelaars te zijn aangekomen. Dat was zeker nog niet de bedoeling. Waarschijnlijk hebben ze een lus gemist.   



Toen kwam het laatste stuk.




Van de grotere afstanden die ik tijdens voorafgaande jaren had gewandeld wist ik dat het relatief lang duurde voordat Etten Leur daadwerkelijk in zicht was.  

Maar toen de A58 in zicht kwam was het nog een klein stukje. 

Nog een klein stukje tot de finish 


Langs de molen richting het winkelcentrum, liepen we langs de parkeergarage.



De finish was daarna snel bereikt en de 15 kilometer zaten er weer op. 
 
Toen ik thuis gedoucht had, ben ik nog naar het optreden van Belle Peres geweest. Een mooie afsluiting van de dag. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten