dinsdag 20 juni 2017

Vincent van Goghtocht 30 mei 2010 (40 km)

 
Vandaag stond de Vincent van Goghwandeltocht op het programma. Ik heb deze tocht al meer gewandeld. Ondanks dat de start dicht bij het winkelcentrum was en het ook nog koopzondag was, konden we toch in de buurt van de start gratis parkeren. Een mazzeltje dus.
Helaas waren de weersverwachtingen wat minder voor deze zondag. Het zou gaan regenen was er voorspeld.  Om 7 uur kon ik samen met mijn broer en andere wandelaars gaan beginnen. Het was onze eerste 40 kilometertocht voor dit jaar. De tocht zou ons brengen nar de Pannenhoef een natuurgebied tussen Etten-Leur, Rijsbergen en Zundert. 
Het eerste gedeelte liep door Etten Leur, via de Markt, een parkje. Nadat we de rotonde waren overgestoken was het een lang stuk om Etten Leur uit te lopen.
Toen we eenmaal Etten-Leur uit waren en over de A58 (Roosendaal-Breda) liepen waren we al snel bij de eerste rust.   


Een mazzeltje want ik moest een sanitaire stop maken. Daarna liepen we snel verder door de Pannenhoef. 



Het was heel mooi, alleen had een zonnetje net de slagroom op de taart kunnen zijn. Het regende overigens niet hard, een beetje druppelen. Maar gelukkig hielden de bomen veel regen tegen.

Na 12 kilometer kwamen we aan bij de Zwarte Schuur. Hier hebben we even wat gerust en gedronken. Daarna liepen we verder door het mooie natuurgebied.  





Even was er twijfel of we echt wel rechtsaf moesten. We zagen namelijk ook wandelaars die “linksaf waren gegaan”.  Maar wat bleek, we moesten een lusje lopen. Daarna kwamen we bijna op hetzelfde punt uit en dan kwam je uit op het stuk waar de andere wandelaars liepen. Zij hadden de lus al gelopen. 


Toen we de lus hadden gewandeld waren we snel bij de 2de rust. Dit was een camping. Ook hier hebben we iets gedronken.  
Het begon wat meer te druppelen, maar dat was maar even. Niet de moeite om je regenjas op te zoeken. We kwamen op een stuk waar het even lastig was om te wandelen. Ook werd het op sommige plaatsen door het regenen een beetje glad. 






Maar de omgeving maakte veel goed en na 28 kilometer waren we wederom bij de Zwarte Schuur. Weer even rusten, drinken en een lekkere koek eten.



Na de rust moest ik even een paar wandelaars aangeven dat ze nog een lus moesten wandelen. Ze waren nog maar voor de eerste maal bij de Zwarte Schuur en liepen 30 kilometer. 



We liepen weer verder, de paden waren wel drassig, maar al met al liepen we toch wel  een aardig tempo. 





Weer door het mooie natuurgebied, om na ruim 30 kilometer aan te komen bij de laatste rust. 
We zaten buiten onder een afdak. Nu regende het wel even goed door, maar wij zaten droog. Weer wat drinken en toen we verder wilden gaan, was het regenen weer haast opgehouden. 


Het laatste stuk terug naar Etten-Leur werd ingezet. Van andere jaren wist ik dat dit stuk nog tegen ging vallen, je ziet namelijk heel lang geen gebouwen van Etten-Leur.




Echter deze keer had ik de indruk dat het allemaal wel meeviel. We waren snel bij de rotonde en staken weer de A58 over.  Net voor de rotonde zag ik nog een slak. 

Daarna een heel lang stuk, via de Molen, Bisschopmolenstraat en de Markt naar de finish.



We zagen nog een groep optreden ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan van het nieuwe winkelcentrum Etten-Leur. 

Na 7 uur en 50 minuten waren we binnen. Ik denk daarom dat het iets minder dan 40 kilometer is geweest. Maar het ging goed, geen blaren (ik had wel preventief afgeplakt). Dat geeft goede moed voor het vervolg. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten