maandag 26 juni 2017

Vrijdag 24 juli 2015 (De Dag van Cuijk en niet naar de brug)

 
De laatste dag van de Vierdaagse en eigenlijk de enige dag dat ik zou gaan kijken. 
Nu was het echter al de derde dag. Op naar Cuijk. Om tien voor half tien namen we de trein, zodat ik gebruik kon maken van de meereiskaart.  


En we zouden dan iets over elf in Cuijk zijn waar we voldoende tijd hadden om richting een rustig cafeetje te lopen op de 50 kilometerroute. Zowel Ron Konijn als mijn broer waren ingelicht. Toen ik in Cuijk aankwam liepen mijn moeder en haar vriendin al richting het cafeetje, ik besloot nog even Cuijk in te gaan en te proberen de brug te bereiken.  

Via een parallelweg (die nog bekend was van de reünie Goudenkruisdragers Vierdaagse) liep ik naar het centrum zodat ik een stuk niet door de drukte hoefde te lopen.  


Richting de kerk met de twee torens. Omdat het daar toch wel erg druk werd besloot ik om niet verder richting de brug te gaan.

Heen zou misschien nog wel lukken, door met de wandelaars mee te lopen maar terug zou tegen de stroom in een stuk moeilijker worden. Weer even richting het centrum van Cuijk.  

Hier wat foto's en een filmpjes gemaakt. Nu liep ik wel de route tegengesteld terug.   












Jan van Cuijk








Free Hugs 
Het loopt nog goed door. 


Er komen al veel wandelaars door Cuijk. 


Muziek 




KWF Kankerbestrijding  



Toen ik bij de overweg aankwam ging deze net dicht.  
Harvey 


Even later kon ik oversteken.


Nog even op de 40 kilometerroute kijken (die bij de overweg aansloot op de 50 kilometerroute.)

Het is nog druk op de 40 kilometerroute. 













De romeinen komen. 




Er kan nog gezwaaid worden. 






De 50 kilometerroute is wat rustiger. 








Toen ik ook richting het cafeetje liep belde mijn broer dat hij verwachtte nog een half uur weg te blijven. Het cafeetje bleek dichterbij te zijn dan ik dacht.
Na even te hebben gezeten kwam Ron al aanlopen. Na een klein kwartier wilden we gaan kijken of mijn broer al aankwam.  
Maar dat bleek niet meer nodig, hij was er al. Hij liep (naar omstandigheden) nog goed. Hij zou onder normale omstandigheden gewoon nummer 18 op gaan halen. (En dat zou later ook het geval zijn). Hij bleef ook even zitten en dronk wat.  
Nog even een foto van mijn broer, Ron en mij gemaakt. Ik met mijn nummer 17 die Ron later op zou gaan halen. 
Supporters
Na een kwartiertje gingen ze weer verder.


En wij gingen richting het station van Cuijk.  


  

Terug naar Nijmegen, waar ik heel graag was gaan kijken, maar dat gezien mijn toestand toch maar uit mijn hoofd hield, richting s'Hertogenbosch. .



Daar een lekkere Bossche Bol gegeten. 
Ziet er heerlijk uit. 


Toen naar Roosendaal en op TV nog een stuk van de aankomst op de Via Gladiola kijken. Later bleek dat mijn broer het op het laatste stuk toch wel wat moeilijker had gekregen. En gezien de verbindingsproblemen via SMS en telefoon (wel een keer op vier gebeld) was pas rond acht uur contact mogelijk. Hij had het gehaald. Rond kwart voor tien kwam hij met de trein aan. Ik haalde hem op en bracht hem naar huis. Hier werd ik nog verrast door de Vierdaagsethriller van Rudy Dek met een persoonlijke boodschap. Dit gaf bijna nog een emotioneel moment, ik kon het nog net inhouden  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten