maandag 26 juni 2017

Wandelmarathon Oosterscheldestappers 6 juni 2015 (21,1 km)


Deze week liep ik apart van mijn broer de Wandelmarathon.
Daarom reed ik ongeveer 1,5 uur na mijn broer richting St. Maartensdijk. Ik had namelijk donderdag een onderzoek gehad in het ziekenhuis waar een roesje was toegepast.
Daarom liep ik maar 21,1 km, waar mijn broer de volledige marathonafstand liep. Om negen uur had ik me ingeschreven en kon starten.    
Na eerst een stukje door St Maartensdijk te hebben gewandeld, liep ik al,snel het dorp uit.
Haantjes 
Ik belde mijn broer om te vragen hoeveel kilometer hij al had gewandeld. Dat waren er ongeveer negen.  

 Al snel liep ik richting de Oosterschelde waar een tijdje langs moest worden gewandeld.  
Filmpje Oosterschelde 1
Hier maakte ik een aantal foto's en filmpjes.  

Filmpje Oosterschelde 2  
Splitsing

Daarna weer een stukje richting St. Maartensdijk , maar al snel moest er rechtsaf worden geslagen richting een bruggetje wat bekend was van de Zevendorpentocht.   
Filmpje natuurgebied St. Maartensdijk 1  

Filmpje natuurgebied St. Maartensdijk 2  
  En langs een meertje. 
Bruggetje

Uiteindelijk was ik slechts een paar honderd meter van het punt af waar dit extra rondje was begonnen. 

Filmpje Oosterschelde 3 
Daarna weer even een stukje langs de Oosterschelde om richting de rust te wandelen.  



Dat was bij Smaek waar we 2 maal tijdens de 21 km route langskwamen.  Bij de rust even wat gedronken.




Eerste maal rechtsaf. 

Filmpje Scherpenisse in de verte (na de rust)
Daarna verder gewandeld, links zag ik Scherpenisse liggen.  
Scherpenisse


We liepen uiteindelijk echter rechtsaf om weer bij de Oosterschelde uit te komen. 




Filmpje natuurgebied   


Hier werd weer een flink stuk langs gelopen.   

Filmpje Oosterschelde 4  

Best een lang stuk langs de Oosterschelde, maar het was lekker weer. 

Filmpje Oosterschelde 5 

Filmpje Oosterschelde 6  











Uiteindelijk weer naar dezelfde rust waar ik eerder was geweest.  
Weer even wat gedronken. 
Omdat ook mijn broer hier later langs zou komen dacht ik even op hem te wachten.
Maar wat bleek op dat moment moest mijn broer nog ruim 2 kilometer wandelen en ik nog ongeveer 6 kilometer. Dat lukte dus helaas niet.  
Toen begon het laatste stuk van 6 kilometer.


Toch nog even in Scherpenisse.

'Vervelend' omdat de stal eigenlijk al te ruiken was en mijn broer later dus dat kortere stuk mocht wandelen. 

Nog een aardig extra lusje zo op het eind. 






Maar na een uurtje had ik een groot stuk van de lus afgelegd. 

Toen de finish bijna was bereikt werd er nog een ijsje aangeboden waarvoor we een bon hadden gekregen. 

Na een klein kilometertjes kon er worden gefinisht.  
Het zat er weer op.
Nadat ik me had afgemeld reed ik weer huiswaarts.
Overigens was het onderzoek waar ik eerder over sprak niet goed. Er volgen nog een CT-scan, een röntgenfoto van de longen en bloedonderzoek. Dat zal ook later de reden worden dat er dit jaar geen 4daagse voor mij inzit. 
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten