zondag 25 juni 2017

Winterserie Hart van Brabant 8 december 2013

De tweede tocht van de Winterserie in Tilburg.  
Mijn broer en Ron Konijn gingen samen met mij richting Boerke Mussaert waar de start was. Ron ging samen met iemand (die ongeveer gelijk arriveerde) 23 kilometer wandelen, mijn broer en ik liepen 13 kilometer. We hadden nog een glühwein proeverij op het programma staan. Verder was ik een beetje verkouden en wilde me niet teveel vermoeien. 
Omdat Ron sneller liep zagen we hem al snel vertrekken.
Wederom besloot ik weer een aantal filmpjes van de omgeving te maken. Testen voor latere wandeltochten. En gelijk een indruk geven van de omgeving. Hieronder de eerste vier filmpjes.





We liepen richting Tilburg Zuid. Door bosrijk gebied en soms ook onverharde paden. Hieronder twee filmpjes om een indruk te krijgen.



Na een klein uurtje liepen we onder de A58 door waar we eerder overheen waren gereden.  


Daarna kwam de rust bij McDonalds al snel in zicht. 



Even een milkshake scoren. 

Na een tiental minuten liepen we verder. Nu gingen we over de A58, om weer richting de finish te wandelen. 



Ondanks dat de routebeschrijving aangaf dat de tocht een lengte had van 13 kilometer, had ik steeds meer het gevoel dat dit niet helemaal juist was. 



We hadden al een heel stuk van de route gewandeld en er waren nog geen 2 uur om.  

En toch kwamen we steeds dichter bij de finish. 
 
De sportstraat (waar vroeg de Nieuwe Lerarenopleiding was gevestigd was al snel bereikt en dan is het nog maar een minuut of tien naar station Tilburg Universiteit (voomalig Tilburg West).


En dat klopte ook we waren inderdaad snel bij de finish. 

Mijn GPS op de telefoon gaf minder dan 10 kilometer aan, misschien was dit ook niet helemaal juist, maar het was zeker geen 13 kilometer. 

Het was wederom een leuke wandeling, we dronken nog even wat en reden terug maar huis. Om later dus de glühwein te gaan keuren. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten