zondag 25 juni 2017

Zevendorpentocht 5 juli 2014 (21,1 km)

Na een jaartje afwezigheid stond vandaag weer de Zevendorpentocht op het programma. Tien dagen voor de Vierdaagse is dit vaak de laatste trainingstocht geweest voordat we richting Nijmegen vertrokken voor de Vierdaagse. Omdat mijn broer de late dienst had gehad kozen we ervoor pas rond 10 uur te starten voor de 20 kilometer. Zoals gebruikelijk moesten we een eindje van de start parkeren, maar werden we met een busje richting de start gereden. 
En zodoende begonnen we na te zijn ingeschreven iets voor tien aan onze wandeling die op de routebeschrijving 21,1 km lang bleek te zijn. 
Al snel moesten we splitsen met de grotere afstanden (30, 40 en 50 kilometer) In het begin was het een beetje aan het druppelen, mijn niet zo erg om een poncho aan te doen. 
We liepen richting Tholen, dat naast Oud Vossemeer de enige van de zeven dorpen waren die we aandeden. Om ze echt alle zeven te zien moet je de 50 kilometer wandelen. 
Na een klein uurtje waren we bij de eerste (wagen)rust, waar we iets te drinken konden krijgen (roze of witte wijn werd er gezegd, maar het smaakte gewoon naar water en ranja).  



We liepen snel verder en kwamen op een bepaald moment naast de weg richting Pootvliet en St. Maartensdijk te lopen.  
Bij de verkeerslichten konden we oversteken en liepen we uiteindelijk daadwerkelijk richting Tholen.





We kwamen aan in een wijk met veel nieuwe huizen. Daarna zagen we het sportpark waar de rust was.
  

Hier besloten we wat langer te rusten en had tweemaal bijna ongenoegen.  
  • De eerste maal was bij de herentoilet waar de opmerking werd gemaakt door een paar dames dat de toilet die ik gebruikte bezet was. Ik antwoordde "dat gebeurd wel eens in een toilet" , waarna ik door een heer bijna de toilet niet mocht verlaten. 
  • En toen ik zag dat er een plaatsje vrij kwam om te gaan zitten ging ik er alvast staan, er kwamen enkele wandelaars binnen die de vertrekkende wandelaars blijkbaar kenden en dus maar claimde dat ze eerder waren. Sorry maar ik stond er echt al, dus ik nam mijn plaats. Die ik overigens binnen een minuut weer verliet omdat mijn broer bij de bar stond moet bestellen en er hier ook plaats vrij was. 
Na een kwartiertje liepen we weer verder na eerst gesproken te hebben met een wandelaar van WIEGO. In 2005 hadden ze de reünie van de GKD georganiseerd en daar spraken we even over. Maar al snel moesten we weer splitsen omdat we een andere route in Tholen moesten lopen.  


Dit keer liepen we in tegenstelling tot enkele jaren geleden niet door dik begroeide struiken. Toen hebben we waarschijnlijk een pijl gemist.  
Het was wel een onverhard stuk maar al snel kwamen we op het verharde gedeelte.  


De haven van Tholen kwam en zicht. Hier heb ik een filmpje gemaakt.  

In Tholen nog even pinnen en een ijsje kopen.  


Daarna nog een stukje door Tholen, via een viaduct de weg over richting de laatste rust bij van Dijk.

Een bruggetje over wat speciaal is neergezet deed ons in een perenveld belangen. Hiervan heb ik weer een filmpje gemaakt.  

Bij de rust heel even gezeten om wat te drinken. Omdat het nog maar 1,9 kilometer was en de lucht toch wel aardig donker werd besloten we door te lopen. Maar na 100 m begon het al, dus snel de paraplu zoeken. Die ik na ongeveer 1½ minuut had opgestoken waarna het regenen weer ophield. 
Ondertussen kwam Oud Vossemeer weer in zicht. 




Bij de finish werden we verwelkomt door een aantal muziekbandjes.
We dronken nog wat en ik besloot een T-shirt en een petje te kopen van de Zevendorpentocht.
We werden weer met een busje richting het parkeerterrein gereden. Daar liepen we richting de auto om weer huiswaarts te keren. Na de Zevendorpentocht reden we naar huis. Douchen, filmpje uploaden en ons opmaken voor de wedstrijd Nederland - Costa Rica in de kwartfinale van het WK voetbal.
Omdat de wedstrijd pas om tien uur begon hadden we rustig tijd om eerst nog naar de kwartfinale van België tegen Argentinië te kijken. 
Helaas bleek later dat het in de halve finale geen wedstrijd der Lage Landen wordt.

België verloor met 1-0 en Nederland won pas tijdens de penalty's. Bij de volgende wandeltocht is bekend wie er wereldkampioen is. Die tocht is de Vierdaagse van Nijmegen waar ik voor de 20ste maal zal starten. En ik hoop hem voor de 17de maal te voltooien, voor de 2de maal de 4*40 km.
Ik ben er klaar voor.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten