zondag 25 juni 2017

Zondag 13 juli 2014 (Voorbeschouwing)

Het WK zit er bijna op. De wedstrijd tussen Brazilië - Nederland is geëindigd in 0-3. Gelukkig heeft het Nederlands elftal zich nog kunnen motiveren en is een geweldig toernooi zonder nederlagen in de reguliere speeltijd geëindigd met een derde plaats. Vanavond de finale tussen Duitsland en Argentinië.
Vandaag en morgen is het voor de Vierdaagsewandelaars weer zover, dan gaan ze weer richting Nijmegen om de Vierdaagse te gaan lopen. Zelf ga ik morgen richting Nijmegen. Voor mij de 20ste keer alweer, ik hoop hem voor de 17de maal uit te lopen. Vroeg of laat we komen er wel is het thema. Maar morgen gaan mijn broer ik tijdens de vergadering van de Vereniging Goudenkruisdragers Vierdaagse ook een 2de filmpje vertonen van onze reünie in Roosendaal.
En zullen in dat filmpje ook iedereen succes wensen tijdens de komende Vierdaagse. En hopelijk zal Dhr. Bert van der Lans het Vierdaagserecord van Annie Berkhout gaan breken.
ZEVENENZESTIG MAAL de Vierdaagse uitlopen dat is een hele prestatie. Maar ook voor de andere blijft het een prestatie. Ook voor de debutanten die misschien wel veel hebben getraind. Dan moet het toch gaan lukken, als er geen grote blessures optreden.
Zelf heb ik iets minder getraind dan andere jaren. Dat heeft diverse oorzaken, ik heb geprobeerd een betere balans te vinden tussen mijn werk in Terneuzen en het wandelen dus dan werd er wel eens een weekend overgeslagen.
Verder was er stiekem veel tijd nodig voor de organisatie van de reünie.
En ook mijn broer kon door zijn wisseldiensten niet iedere week meewandelen. Maar toch heb ik weer vertrouwen in deze week.
Eigenlijk heb ik alleen tijdens de vrijdag na Hemelvaart een lastige wandeling gehad (Ganzestadtocht in Goes), maar dat kwam meer door de fouten in de routebeschrijving. Als je denk dat je 30 kilometer gaat wandelen en het worden er uiteindelijk bijna 38 dan betekent dat bijna 2 uur extra wandelen. En het was ook aardig warm geworden dus het begon toen ook tussen de oren te zitten.
Mijn broer gaat nog 2 jaar voor de 50 kilometer. Vorig jaar is hij uitgevallen, dus hij is erg gemotiveerd om dit jaar revanche te nemen. In 2016 zal hij ook 50 jaar worden en terug mogen naar de 40, dan kunnen we weer samen lopen. Als we ons tenminste plaatsen.
We moeten allebei nog eenmaal de Vierdaagse succesvol uitlopen. Dat kan in 2014 of 2015.
Deze week zullen zeker de gedachte waarom begin ik er toch weer ieder jaar aan boven komen drijven, maar als het dan weer vrijdag wordt en de Via Gladiola in zicht komt is alles weer vergeten. Dan kan hopelijk nummer 17 worden opgespeld op mijn medaille.
Als laatste wil ik iedereen heel veel succes wensen met name de debutanten, Dhr. Bert v/d Lans en mijn broer. Tot vrijdag op de Via Gladiola.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten