donderdag 22 juni 2017

Zondag 17 juli 2011 (De Voorbeschouwing)

 
15 Jaar Vierdaagse “ ’n Lustrum, maar lust ik wel rum” is het thema dat ik dit jaar gekozen heb voor mijn Vierdaagseweblog. En ja het flesje rum zal ik tijdens de dag van Cuijk meenemen om op te drinken als deze Vierdaagse tot een goed eind is gebracht.
Ja, het besef dat het weer een jaar geleden is dat het vier dagen achter elkaar wandelen was is niet te beseffen. Weer een jaar voorbij.  Weer een jaar getraind op verschillende plaatsen om beslagen ten ijs te komen. Bekende wandeltochten zoals de Nieuwjaarstocht, Mitomars, Rondje Someren en de Zevendorpentocht op Tholen, maar ook nieuwe tochten.  Nieuwe wandelgebieden geven weer de inspiratie om enthousiast te blijven doortrainen.  Enkele die ik wil noemen zijn het wandelevenement Achtmaal, de goede doelentochten van de Lotgenoten uit Gilze Rijen en Door Dik en Dun (Roparunteam) uit Steenbergen.
Wat brengt de Vierdaagse dit jaar? Waarschijnlijk zal er rekening  moeten worden gehouden met veel regenval. Dat wordt dus regenkleding en paraplu meenemen. Maar uit ervaring weet ik dat het ook lastig is als iedereen een paraplu opsteekt. Zeker als het op ooghoogte is.
Zelf zal ik (voor de voorlaatste keer)  4 * 50 km moeten wandelen, de verplichte afstand. En ondanks mijn grote ervaring blijft het toch ieder jaar een heel eind. Maar gelukkig word je door de vele supporters langs de kant goed aangemoedigd. Waar de moeilijke punten liggen is ieder jaar weer anders.
Het was trouwens vrijdag 24 juni nog even schrikken toen ik bij het boodschappen doen in Roosendaal mijn linkervoet verzwikte. Maar gelukkig viel het allemaal achteraf wel mee, alleen een beetje last van de pezen. Maar waar hebben we tijdens de Vierdaagse niet allemaal last van na een dagje wandelen. En daar klaagt ook (bijna) niemand over. We gaan gewoon door om uiteindelijk dat kruisje te halen. Voor sommige de 1ste voor andere de 64ste (Dhr. Van der Lans). Overigens staat het record nog steeds op naam van Mevr. A. Berkhout die de Vierdaagse 66 maal heeft voltooid.
Maar ik ga deze voorbeschouwing afronden. Ik wil iedereen die dit jaar de Vierdaagse gaat lopen HEEL VEEL SUCCES wensen. En we zien elkaar op de Via Gladiola.
P.S. Als laatste nog even dit: Op de website www.nijmegenwandelt.nl ben ik één van de verslaggevers. Ik hoop jullie iedere dag een kort verslag te doen van de wandeldag. Uiteraard komen de langere verslagen en de foto’s op deze weblog direct na de Vierdaagse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten