dinsdag 27 juni 2017

Zondag 17 juli 2016 (Stertochten en opening Vierdaagse)

Vandaag zou mijn broer 2 etappes (Wijchen - Nijmegen Dukenburg en Nijmegen Dukenburg - Lent) meewandelen. Ik zou meegaan om hem en ook de andere wandelaars aan te moedigen.
Als laatste van de dag liepen alle provincies die dan allemaal in Lent waren aangekomen de parade richting de wedren lopen. Daar deed mijn broer ook aan mee. Je moest namelijk minstens 2 etappes hebben meegewandeld. Ik had er maar één gewandeld namelijk Bergen op Zoom - Nispen op 11 juli. Ook een mooie wandeling overigens.
Dus reden we richting Wijchen. Er moest worden overgestapt in s'Hertogenbosch. In Wijchen was het even zoeken ook voor andere wandelaars die daar ondertussen waren aangekomen. Maar met de GPS lukte het snel.
Om 11 uur zou de start zijn, mijn broer moest zich nog aanmelden en kreeg zijn shirt.

Vertrek vanuit Wijchen 

Toen iedereen aanwezig was werd er net voor 11 uur daadwerkelijk gestart. Ik dronk zelf nog een bakje thee. Omdat ik ook mijn Brabant shirt van de stertochten aan had, dacht men dat ik te laat was. Dat was dus niet zo.





Ik liep daarna terug naar het station in Wijchen.

En miste net de trein. Vanwege de Vierdaagse reed de volgende trein al een half uur later.
Toen ik in Nijmegen Dukenburg aankwam, liep ik richting de wereldkeuken.

Er waren al meer wandelaars die klaar stonden om vanaf hier mee te wandelen. De wereldkeuken was echter dicht en na een belletje werd verteld dat ze niet hadden begrepen dat dit een tussenstop zou zijn van de wandeling. Maar even later kwam er toch iemand om de deur open te doen.
Even later kwamen de wandelaars uit Wijchen ook aan. 







Er kon even wat worden gedronken en iets over half een konden de Zeeuwse en Brabantse wandelaars weer verder richting Lent.




Vertrek vanuit Nijmegen Dukenburg


Ik liep weer terug naar station Nijmegen Dukenburg om ook richting Lent te gaan.









Op het station was er een mooi uitzicht richting Nijmegen.








In Lent waren al meerdere wandelaars aangekomen om de parade te gaan wandelen.








Aankomst Brabant in Lent
 Ondertussen was ook de groep uit Brabant en Zeeland aangekomen.




In het hotel waren ook de Goudenkruisdragers aanwezig. Hier vertelde ik hoe het met mij ging en dat ik alleen maandag had meegewandeld.








Ook kwamen er nog groepen aan. Waaronder de Makoni mars. Ook deze militairen die van Kopenhagen naar Nijmegen zijn gewandeld.
Aankomst Markoni.
Ik moet zeggen dat ik steeds meer zin kreeg om toch de parade mee te wandelen en ik moet zeggen dat al meerdere aangaven om het gewoon te doen. 
 
Opstellen op de dijk bij Lent 1 
En toen zelfs iemand van de organisatie aangaf dat ik mee mocht lopen, was de keuze snel gemaakt. Het was nog een stukje lopen richting de dijk.
Ondertussen stelden de andere groepen zich ook op. Het duurde nog wel even voor we konden vertrekken, maar het was mooi weer en konden genieten van het uitzicht op de Waalbrug.







Hier moesten we opstellen in vak 22.


Opstellen op de dijk bij Lent 2 
 

 
Opstellen op de dijk bij Lent 3 









Deze man hoorde niet bij een provincie of groep en werd verzocht niet mee te wandelen.





Brabant is er klaar voor.































Maar toen we eenmaal konden gaan lopen werd het een feestelijke tocht richting de wedren in Nijmegen.

Soms moest er even worden gewacht, maar uiteindelijk liepen we over de Waalbrug.
Over de Waalbrug


 

Binnenkomst Nijmegen 1



Binnenkomst Nijmegen 2






Toen we in Nijmegen aankwamen leek het wel of de Vierdaagse was begonnen. 

Een enorme belangstelling voor de parade. Omdat wij de laatste provincie waren die langskwam vertelde we dat er echt nog meer wandelaars kwamen.

 
Binnenkomst Nijmegen 3
Er was echter een gat ontstaan achter ons.




Ook de Goudenkruisdragers liepen met een groep mee.


Aanmelding broer
Bij de aankomst op de wedren kon mijn broer zich nog net aanmelden en zijn vierdaagsetas ophalen.
 

Aankomst Wedren 





Daarna vlug terug naar de provincie, want de Vierdaagse werd officieel geopend.


Opening


We konden nog iets verder doorlopen en zagen het redelijk. Na de opening liepen de militairen voorbij.














   












Daarna was het afgelopen. De vlaggen van de deelnemende landen waren ook aanwezig.



Langzaam liepen we weer richting de trein. De zondag voor de Vierdaagse zat er op.










Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten