zondag 11 maart 2018

Voorjaarswandeling De Losse Feeter 11 maart 2018 (9,7 km)

De vraag was of ik vandaag in Etten Leur zou gaan wandelen. De plannen waren er wel maar buienradar gaf aan dat het geen 2½ uur droog zou blijven, dat was de tijd om naar Etten Leur te rijden en een tocht van 10 kilometer te wandelen.
Dus besloot ik iets over negen om maar naar de sportschool te gaan.
Toen ik thuis kwam zag ik dat het minstens 3 uur droog zou blijven. Dus toch maar besloten om richting Etten Leur te vertrekken.
Zodoende kon ik iets over elf starten met de voorjaarswandeling van de Losse Feeter.

Hoewel het er nog wel een beetje dreigend uitzag vielen er geen druppels uit de lucht.

Ik liep langst diverse straten van Etten Leur met allemaal vogelnamen. (Heggemus, Karekiet, Kievit, Koolmees, Kwikstaart, Waterhoen en Zilvermeeuw)







Waar dit schaap rustig lag te genieten.


Uiteindelijk kwamen we op de Liesbosweg uit. We gingen hier het spoor niet over. We moesten naar de volgende overweg wandelen.


Richting de volgende overweg.

Blaffende hond (die dus waarschijnlijk niet bijt.)

Ondertussen kwam de trein vanuit Breda voorbij.

Op deze man zal ik niet stemmen. Ik kom namelijk niet uit Etten Leur. 😎😎😎😎 (ook niet op het CDA overigens, maar dit was de eerste foto die me opviel vandaar.)


Het was een relatief lang stuk, maar uiteindelijk werd de overweg bereikt.

Hier staken we over en liepen richting Etten Leur noord.

Boerenwinkel, op zondag gesloten.



Hier staat het paard in de wei (en niet in de gang)

Hoewel ik al meer hier had gewandeld heb ik nu even goed gekeken naar deze fietsende man ...
... met de uitleg.
Een Laro (Landrover)


Langzaam kwam de rust in zicht ...
... maar eerst nog even deze eenden fotograferen.

De rust bleek bij de molen die we hier zien zou zijn.



Maar we moesten nog wel even omlopen.

Adriaan van Bergen





Bij de molen werden naar drank ook erwtensoep en pannenkoeken verkocht. Ik besloot 'n pannenkoek te nemen.

Daarna heb ik nog even de molen beklommen en genoten van het uitzicht.

Daar kwamen we zojuist vandaan.


Na de rust was het nog een kleine 4 kilometer.



Weer ging de wandeltocht door diverse straten in Etten Leur.




Welke kant moet ik op?


Ook de grotere afstanden sloten weer aan.


Nee daar moet ik niet naar toe. Ik moet richting het station van Etten Leur.

Nog even het spoor oversteken ...



... om de finish te bereiken.
Het had helemaal niet geregend, later op de middag brak zelfs de zon door.
Kortom ik had geen spijt dat ik nog was gaan wandelen. Ik denk dat ik eerder spijt had gehad als ik het niet had gedaan. Ik meldde me af, dronk nog wat en reed weer richting huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten