zondag 24 juni 2018

Wandeling Halve marathon Roosendaal 24 juni 2018 (12 km)



Vandaag wederom een wandeling in Roosendaal. Het derde weekend achter elkaar.
Het was de wandeling Halve Marathon die steeds op de dag van de Halve Marathon wordt georganiseerd. Ooit had deze wandeling de naam Perapatustocht, later de Kellebeektocht.
De start was bij Grand Café Chagall. In eerste instantie wilde ik 25 kilometer wandelen, maar later besloot ik gewoon met mijn broer het bij de stadswandeling van 12 kilometer te houden.
We liepen achter bij Chagall uit door een park. Daarna liepen we richting het centrum en de Dijken een wijk in Roosendaal.





We moesten het spoor over, gelukkig kwamen er geen treinen.



Het was een rustige omgeving.


Geslaagd.

Uiteindelijk liepen we weer een stuk hetzelfde als bij de vorige 2 tochten.

Er was gelukkig wel een klein beetje variatie in de route. We liepen nu langst dit witte huis.

Uiteindelijk verlieten we Roosendaal even.

Genieten van het mooie weer.


Uiteindelijk liepen we toch weer langst de A58, die we later onderdoor zouden gaan.


We kwamen een paard en wagen tegen.
En even later nog één.

Onder de A58 door. 

Hier zagen we Peter Konijn, we kletsen nog even wat bij.

Wouw

Ook de dieren genoten weer van het mooie weer.


We liepen weer een stukje hetzelfde als de afgelopen 2 wandelingen.

Maar ook nu was er een kleine variatie.

Zelfs een koe moet wel eens plassen.

We kwamen uit op de Wouwsebaan liepen richting het outlet centrum Rosade.

Hier was na 10 kilometer de rust, het grootste deel van de wandeling was reeds voltooid.


Even wat drinken bij The Kitchen
Nu liepen we verder via de Wouwsebaan.


En kwamen bij de rotonde uit.


We konden nog even in de tuin van de Kerk op de Kade kijken, wat we uiteraard deden.



Kerk van de achterkant.



Mariabeeld

Daarna liepen we verder richting het park.


Hier heb ik nog even wat foto's gemaakt.


Na ruim 2 uur konden we ons afmelden.

En kregen we een speciale medaille. Roosendaal 750 jaar. Daarna ging ik douchen en was op tijd terug voor de start van de 4 Engelse 
Start 4 Engelse Mijl

Nadat ik een aantal foto's had gemaakt, keek ik achterom. Er waren grote rookwolken. Ik had het idee dat dit wel eens bij mijn moeder kon zijn. Gelukkig had ik mijn moeder al zien lopen, maar ik wilde toch even kijken of er geen andere mensen geholpen moesten worden.
De brand was bij het Koteshuis, dat vlak naast het complex van mijn moeder stond.
Toen mijn moeder thuis kwam mocht ze ook niet meer naar binnen en werd opgevangen in de soos. Hoewel mijn moeder helemaal aan de andere kant van het complex woont, moest wel de instructie van de brandweer worden afgelast.

Start Halve marathon en 10 kilometer
Ondertussen was ik weer terug gegaan. Ondertussen was de Halve Marathon en 10 kilometer gestart.
Maar ik hield wel de ontwikkelingen van de brand in de gaten. De brandweer was zelfs in de buurt van het parcours al metingen aan het verrichten.
Vanwege de brand was het nog moeilijker om met de auto weg te kunnen, richting de brand was het afgezet en de 2 straten waar men eventueel nog weg kon was eenrichting verkeer en verboden in te rijden. De vrijwilligers hadden het heel moeilijk om ook dit op te lossen. Uiteindelijk gaf de politie toestemming om tegen het verkeer in te rijden
Ook Ron Konijn kwam voorbij.





Toen de laatste lopers voorbij kwamen ben ik nog even naar mijn moeder gelopen.
Het Koetshuis (en ook een eettent) waren aardig uitgebrand. Iets over zeven mocht iedereen weer richting de woning. De brandweer had alles weer vrij gegeven.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten