zondag 8 juli 2018

Zevendorpentocht 7 juli 2018 (41,4 km)


De Zevendorpentocht, de laatste training voor de Vierdaagse stond vandaag op het programma.
Omdat ik nog geen 40 kilometer had getraind, schreef ik me vandaag in voor deze afstand. Mijn broer liep vanwege de late dienst niet mee.
Toen ik bijna bij de start was belde Ron Konijn. Ik zei "Je belt me uit bed". Om daarna te zeggen dat ik er bijna was. Hij liep 50 kilometer.
Iets over zeven konden we starten.

Omdat ik ook vorige jaar de 40 kilometer gewandeld had kon ik de route bijna al uit mijn hoofd. En alles was (zoals gebruikelijk) ook goed aangegeven.
We verlieten uit Vossenmeer.
Ook Ron moest ik al snel laten gaan. Hij liep echt iets te snel.



Deze wandeling heeft om de 5 kilometer een verzorgingspost.


Zodoende kon al na een uurtje gedronken worden en een stukje peperkoek worden meegenomen.

Selfie via spiegel.

Hier kwam ik in gesprek met een wandelaar, die een stukje met me meeliep.
Bij de splitsing 30/40 kilometer die linksaf moesten en de 50 kilometer die rechtdoor moest naar St. Annaland zag ik Ron langzaam wandelen. Hij kon dus het hoge tempo ook niet bijhouden.
Omdat ik wat krampen kreeg liep ik het volgende stuk niet zo lekker. Ik wist wel ongeveer waar de volgende rust was.
Maar dat lijkt dan in de praktijk net weer iets verder te zijn dan gehoopt.

Maar na een 10 kilometer was de rust bereikt. Hier dus nel de sanitaire stop (alhoewel snel, er stond wel een rij). Daarna even gezeten en wat bouillon gedronken. Het was toch wel warm, al was het windje vaak een prettige ervaring.

Even wat drinken.


Na de rust verder richting St. Maartensdijk (Smerdiek)

Hier is een rust net na het centrum.



Maar deze rust sla ik over. Ongeveer 2 kilometer verder is er een rust bij de camping.


Hiervoor wel even over een stukje onverhard terrein.


Bruggetje over.



Daarna was de camping snel bereikt en ik dronk hier weer wat. Goed vocht aanvullen.


Daarna richting Scherpenisse.
De watermolen was al op afstand te zien.


Ook hier was weer de mogelijkheid te rusten. Ik besloot wel even het drinken mee te nemen, maar richting Poortvliet verder te wandelen. Hier zou ik dan weer wat langer rusten.



Watermolen.


Op richting Poortvliet.



De rust was in het centrum van Poortvliet. Hier heb ik wat gedronken.

Nu richting Tholen, maar daar was ik voorlopig nog niet.



Eerst kwamen we onderweg nog een rustpunt tegen, waar ieder jaar stukken meloen worden uitgedeeld. Lekker verfrissend.


Daarna kwam de splitsing de 30 kilometer mocht rechtsaf, de 40/50 kilometer mocht rechtdoor.

Op deze weg keek ik om en zag eigenlijk alleen maar wandelaars afslaan voor de 30 kilometer.
Maar later kwamen er toch wel weer een aantal achter mij aan.


Even wachten tot het licht op groen staat. (En dan wel verder wandelen en niet blijven kletsen)





Hoewel hier de pijl noet helemaal duidelijk was wist ik hoe te wandelen.

Daarna kwam ik aan in Tholen.

Met heel veel nieuwbouw zoals ik ook in vorige jaren heb geschreven.

We liepen richting de voetbalvereniging.


Hier heb ik weer even goed gerust om me zo voor te bereiden op de laatste 10 kilometer.
En ik kocht voor alle zekerheid ook een flesje voor onderweg.

Daarna samen met de 20 kilometer nog een extra rondje door Tholen.






Uiteraard langst de hoofdsponsor van de Zevendorpentocht.


We moesten wel over een stuk onverhard terrein. De wandelaars voor me zagen het niet, maar ik riep (zong eigenlijk) dat ze linksaf moesten.

Zo'n onverhard stuk aan het einde van de route vind ik altijd wel lastig.

Maar door het gesprek met de wandelaars leek het dit maal mee te vallen.





Hierdoor zagen we de haven van Tholen ook al snel.



Wel nog even een vervelend trapje (vanwege mijn altijd gevoelige voeten, begin dit jaar was ik op mijn werk ook al van de trap gevallen)

Nog een klein stukje Tholen ...


… waar we op een bepaald moment weer bijna bij de voetbalvereniging waren waar de rust was geweest.


We moesten nu een bruggetje over.



Richting de laatste rust bij Van Dijk. Hier wordt vaak de "restjes" van de andere controleposten naar toe gebracht om uit te delen.


Wel even het "nood"bruggetje over.


Door de boomgaarden.

De rust kwam in zicht. Ik ging lekker op een stoel zitten. Even later kwam er iemand van het Rode Kruis bij mij zitten.
Het liep goed, al vond ik de warmte nu wel lastig. Ondertussen hielp ik een wandelaar die er een beetje doorheen zat al pratend richting de finish. Even later liep hij verder met zijn vrouw. Hij zou de Vierdaagse voor de 1ste keer gaan wandelen. Hoewel het niet meer zo soepel leek te gaan geef ik hem een goede kans. Want zo had ik ook wel eens gewandeld 1 week van tevoren en dan lukte het mijn gewoon.

Ondertussen kwamen we Oud-Vossenmeer binnen.
Via Rose begint al een beetje te lijken op Via Begonia en Via Gladiola.
Er was ook muziek en de gebruikelijke jaarmarkt.


De finish was bereikt in netto 8 uur en 43 seconde. Dus net niet in 8 uur.
Daarna nog even wat gedronken en gekletst met de vader van Ron Konijn. Hij zou ongeveer 1½ uur later finishen. Ook geen slecht resultaat voor 50 kilometer.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten