zondag 9 september 2018

Wandeldag Het wandelstokje 9 september 2018 (17,5 km)


Mijn tweede wandeltocht dit weekend. Nu de Wandeldag van Het wandelstokje in Standaardbuiten.
Standaardbuiten een plaatsje dicht bij Roosendaal. Ik was er echter tot voor 2 weken geleden (voor zover ik me kan herinneren) nog nooit geweest. Toen bij de Suikerroute Oost fietstocht, nu dus voor de wandeling.
Ik besloot de 15 kilometer te gaan wandelen wat in de praktijk 17,5 kilometer werd.


De tocht liep van Standaardbuiten richting Oudenbosch.





Maar voordat we daar waren moest eerst dit ruim 1 kilometer onverharde pad worden bewandeld.



De basiliek was al goed te zien.


Maar in eerste instantie liep de wandeling een beetje aan de rand van Oudenbosch.




Zonnebloem

Dit paard genoot ook van het prachtige weer.

Oudenbosch werd uiteindelijk bereikt.



Maar zoals eerder beschreven was dit slechts de buitenrand, de basiliek etc zouden we later pas passeren.

De naam van dit huis in het groen.



We liepen eerst Oudenbosch weer uit.

We liepen eerst richting de Pagnevaart waar de rust zou zijn.


Dat zou naar ongeveer 8,5 kilometer zijn.


De basiliek bleven we wel steeds in zicht houden.



Maar we bleven wel even buiten Oudenbosch wandelen.



Een hele mooie en rustige omgeving.


Waar ook de dieren van het weer genoten.

Nog even dit onverharde pad over.

Daarna was de rust bereikt. Het was op het punt waar we tijdens wandelingen in Oudenbosch ook wel eens voorbij kwamen en een ijsje kochten. Vandaag was de kraam nog niet open.
De rust was aan de overkant. Hier dronk ik wat.


Na de rust moest een klein stukje terug worden gewandeld. Nu liepen we richting het centrum van Oudenbosch.



Nog even onder een tunnel door over de nieuwe weg.





Daarna richting het sportpark. Net voor dat sportpark sloegen we rechtsaf richting het centrum.



Ik liep net achter een aantal wandelaars van Het wandelstokje ...



… en net voor de spporwegovergang kwam ik met hen in gesprek.

Ze vertelde dat ze ieder jaar een andere route uitzetten. Zo was er ooit ook een route richting Willemstad.


Uiteraard moest de basiliek ook op de foto. Het blijft een mooi gebouw.
We liepen langst de sterrenwacht ...
… over het Jordaenplein ...


… richting deze kerk.



Even later was de tweede rust bij Maddy's waar ik een ijsje kocht.

Even later liep ik weer verder.

Nog een kleine 5 kilometer te gaan.



Nog even langst het haventje ...

… om daarna Oudenbosch te verlaten.


Nog even een foto maken van het gemaal de Zellebergen.


Daarna richting Standaardbuiten.


Een rustige omgeving, al leek aan het laatste stuk geen einde te komen.

Misschien kwam dat omdat ik wist dat de laatste kilometer tegengesteld was aan de eerste kilometer en dat punt nog niet in zicht kwam.

Nog even een afstandsfoto van de Basiliek.

Uiteindelijk kwam de finish in zicht.

Nog 2 kilometer te gaan.

Weer de brug over. Net als in het begin, maar nu tegengesteld.


De kerktoren kwam al in zicht.

Rechtsaf

Nu was de kerk goed te zien.
En werd de finish bereikt. En mooie tocht zeker voor herhaling vatbaar.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten