zaterdag 16 februari 2019

Zeeuwse wintertocht Kruiningen 16 februari 2019 (16,0 km)


Vandaag had ik de keuze tussen Prinsenbeek en Kruiningen.
Omdat ik lang niet meer in Kruiningen had gewandeld besloot ik daar te gaan wandelen.  
Het weer zag er in tegenstelling tot de vorige zondag heel mooi uit. Het was zelfs lenteweer in februari. 
Ik wilde 15 km wandelen, maar toen ik de routebeschrijving zag stond daar 16 km. Maar de 10 kilometer route was maar 9,5 km en dat vond ik te weinig. Daarom maar voor de 16 km. 
Al snel liep ik Kruiningen uit. Een viaduct over de A58 en daarna richting het Kanaal door Zuid Beveland. Onder dit kanaal loopt de Vlake tunnel waar ik iedere keer als ik naar mijn werk in Terneuzen rijdt onderdoor ga. 
 


Mooie schittering.


Ook de brug over het kanaal was al snel te zien. Omdat we in een buitengebied liepen was er ver in de omgeving te kijken. 









Ook was er in de beekjes mooie spiegelingen te zien. En water waar vogels waren neergestreken. 






Na ongeveer 5,5 km kwam ik bij de rust aan.
De rust was bij de Zorghoeve Sequoiahof. 


Hier was het op dat moment zo druk dat men steeds snel de kopjes moest afwassen omdat men anders geen koffie meer kon schenken. 
Men had niet op zoveel mensen gerekend. Maar het weer was ook goed, misschien zelfs te goed voor de tijd van het jaar. Daarom moest ik ook wat langer wachten op mijn thee. 
Dus na een goede rust kon ik weer verder. 
Even een stukje terug waar de 10 kilometerwandelaars ons verlieten. 
De tocht ging voor de 15 kilometer verder richting Yerseke. De tocht was overigens goed verdeeld, steeds ongeveer dezelfde afstand tot de volgende rust.

Al snel zagen we deze paarden, die we eerder al op een afstand hadden gezien. 





De wandeling ging wederom door een mooi natuurgebied met een ver uitzicht. 
Ook hier waren weer vogels te zien. 



En ook deze eendjes genoten van het mooie weer. 


Mooie beekjes werden gepasseerd en uiteindelijk werd al snel Yerseke bereikt. 








Nog ongeveer één kilometer tot de rust. 


Ook deze dame was met haar hondje aan het wandelen. 
Nog even de kerk op de foto. 
De rust was bijna bereikt en de maat was nog zeker niet vol. Dat in tegenstelling tot dit opschrift. 
Nog een tweede kerk fotograferen. D

aarna een trapje op waarna de rust was bereikt. 
Er was al 10 kilometer voltooid, nog ongeveer 6 te gaan (bleek overigens achteraf bijna 7 te zijn.) 

Nadat ik weer even had gerust liep ik verder door Yerseke. Even een twijfelgeval hoe te wandelen , maar dat was snel opgelost. 


De tocht liep langst de oesterbedden en mosselbedrijven. 


Hier is Yerseke om bekend. 

In augustus is er dan ook ieder jaar ‘n Mosseldag. 



Kruiningen was nog niet in zicht. 

Het laatste stuk bleek ook langer te zijn dan de ruim 5 km. Op mijn GPS toestel bleek het ongeveer 7 kilometer te zijn. 


Maar we liepen weer door een mooi gebied en het zonnetje scheen. 




Dat zag ik ook aan de diverse dieren die te zien waren. 












Toen zag ik de hoogspanningsmasten van de trein. 
Nog een klein stukje dacht ik. 

Ik stak het spoor over en zag aan de rechterkant het station. 
Wat ik vergeten was is dat het station echt Kruiningen-Yerseke heet.
De conclusie die ik had kunnen trekken was dar ik dus nog niet in Kruiningen zelf was. 

Het station ligt centraal Tussen Kruiningen en Yerseke. Dus nog ongeveer 2 km te gaan.
Ik zag de A58 maar herkende niet waar we over heen moesten. 
Dat bleek later het zelfde punt te zijn waar we in het begin van de wandeling ook overheen waar gelopen. 

Nog even een paar foto’s maken van de A58 en daarna snel naar de finish. 


Die was dan ook vlug bereikt. 
Eindelijk weer eens een wandeling in het zonnetje.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten