maandag 10 juni 2019

Internationale 3 Daagse Breda Dag 3 10 juni 2019 (15,0 km)




Vandaag besloot ik de 3de dag van de 3Daagse te wandelen. Nu een afstand van 15 kilometer.
Mijn broer was naar Barendrecht om naar de Roparun te kijken.

Vandaag moest ik weer langst de Haagdijk, waar we zaterdag verkeerd waren gelopen. En nu kwam ik wel langst het biermuseum.


Maar ik kwam niet in Princenhage want ik moest al eerder linksaf.

De tocht liep nog even door Breda.

Met een mooi parkje. Vlug de brug over.




Langzaam verlieten we Breda.

Daarna onder 2 viaducten door.



Een stukje onverhard terrein.




Even later zag ik dit Mariabeeldje wat uiteraard op de foto moest.



En ook deze geit poseerde voor de foto.


Ezeltje strek je.

De tocht liep Effen binnen. De rust was bijna bereikt.



Omdat de tocht na 2 kilometer weer terug kwam bij deze rust besloot ik nu even een sanitaire stop te maken en later pas wat te drinken. Vandaag geen bonnetjes omdat dit bij de grote afstand hoorde.


We moesten nu eerst linksaf.



In de kleine ronde zag ik deze mooie olifant.
En de put, maar niet van vrouw Holle


De 30 kilometer moest een andere richting op, ik liep weer langzaam richting de rust.



Die al weer snel was bereikt. Nu even wat drinken en rusten.

Nu moest ik rechtdoor.

Kort na de rust verliet ik Effen.


Genieten van de eendjes.


Langzaam liep de tocht weer richting Breda.




Maar eerst nog wat bruggetjes over langst dit watertje.




Nog een stuk door het Mastbos.




Ook in Breda werd er aan de weg gewerkt.
Breda kwam steeds meer in zicht.

Nog even de weg oversteken.



Ook de kerk van Princehage kwam in beeld.







Ik vond de tocht mooier dan de tocht van zaterdag. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat er toen lange stukken bij waren tegen de wind in.

Mooie bloem
De flats die al eerder op afstand waren te zien kwamen steeds dichter bij. Ik moest over een brug net voor de flats.





Daarna kwam ik langst een weg waar we eerder deze week verkeerd zaten. Ik wist dat de finish in zicht was.


En dat klopte ook. De tocht zat er weer op. Na nog even wat te hebben gedronken reed ik huiswaarts. Toch weer 45 kilometer gewandeld dit weekend.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten