zondag 14 juli 2019

Zondag 14 juli 2019 (Voorwoord)


Wederom staan we aan de vooravond van een nieuwe Vierdaagse. Beseffende dat ik voor de 25ste maal had kunnen starten (maar 2x uitgevallen, 1x afgelast en 2 keer door ziekte niet kunnen starten) hoop ik dit jaar toch mijn 4de lustrum te bereiken.
Hoewel we dit jaar best veel hebben gewandeld waren het vaak maar relatief kortere wandeltochten. En ook de Samenloop voor Hoop op 15 en 16 juni was precies in het training seizoen. Maar het mooie bedrag van €98.800, waar ik zelfs de middelste 8 mocht presenteren was het alles waard.
Twintig jaar Vierdaagse dus, ooit begonnen in 1995. Toen zeker niet gedacht. Op Facebook kwam de vraag hoeveel Vierdaagse je had willen lopen heb ik 2 geantwoord. Het eerste jaar met John de Mooij. Mijn broer was er nog niet bij. Maar als het mij zou bevallen zou hij het jaar later meewandelen. En natuurlijk vond ik het (ondanks de laatste warme dag) leuk, al was het alleen maar om hem ook aan het wandelen te krijgen.

In oktober heb ik (nadat dit in 2015 reeds de bedoeling was) voor de 3de maal de kustmarathon gewandeld. Een heel zware tocht, zeker als je na 20 kilometer maar liefst 10 kilometer in het "losse" zand moet wandelen. Dat zorgde ervoor dat ik alle wandelingen die ik in 2015 door ziekte moest afzeggen (Vierdaagse, Dam tot Damloop en Kustmarathon) nu echt heb kunnen wandelen.
Steeds meer beseffend dat een jaar eigenlijk snel voorbij gaat zal dinsdag een nieuwe Vierdaagse beginnen. Helaas dit jaar zonder het Free Hugs team. Ze hopen er in 2020 weer bij te zijn.
De Vereniging Goudenkruisdragers Vierdaagse zal er in ieder geval wel zijn met hun rustpunten.

Hopelijk zien we dit jaar weer vele enthousiaste supporters die de wandelaars over de moeilijke momenten heen gaan helpen.
En wandelaars die zich kleden naar het thema van de dag, zoals deze dames voor de Zevenheuvelenroute.

Ook de muziek kan tijdens een dipje als welkome afwisseling zorgen.
Zelf ga ik me zondag weer aanmelden. Hopelijk nu op een wat rustiger moment, want vorig jaar moest ik bijna één uur in de brandende zon staan. En nu we het toch over het weer hebben laten we hopen dat het niet te nat of warm wordt.
Zodat vele op vrijdag de Via Gladiola zullen bereiken. Ik zelf dus voor de 20ste maal. 
Als laatste wens ik iedereen heel veel succes en plezier bij de 103ste Vierdaagse. En misschien zien we elkaar weer wel.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten