zaterdag 25 september 2021

800 Jaar Dordrecht 25 september 2021 (10,6 km)

Speciaal voor de viering van 800 jaar stad (Dordrecht) is een wandeltocht uitgezet voor wandelaars die cultuur en sportief bezig zijn willen combineren of gewoon lekker willen wandelen in een mooie omgeving. 
Zelf was ik net op tijd met inschrijven, mijn broer was te laat.

Toen ik mijn auto had geparkeerd moesten we nog een klein stukje wandelen richting de start.
Maar toen we aankwamen bij het zorgcentrum Huis ter Merwede ontving ik een tasje met bonnetjes voor een appel, drinken en een medaille aan het einde.

Omdat we slechts 10 kilometer gingen wandelen misten we toch de route richting het centrum.

Wij liepen richting Ruïne ter Merwede.

We kwamen langst McDonalds ...
... de gevangenis ...
... zagen deze brug ...
... en liepen langst deze boot.


Bij de ruïne leverde ik mijn "tolbonnetje" in en kreeg een appel.


Na even te hebben rondgekeken en enkele foto's te hebben gemaakt liepen we verder.



We hoorden overigens al een tijdje muziek.


Dat klopte ook want we liepen naar het rustpunt.


En hier was de muziek. Overigens kwamen er een aantal ouderen met rolstoelen en hun begeleiders aan en we besloten door te lopen. We kwamen hier later nog een keer volgens de routebeschrijving.

We lieten de 5 kilometer achter ons en liepen langst het water.





Hier zag je regelmatig bootjes varen.


Ook zagen we deze mooie poppetjes.



Even een eitje pellen.


De brug die we zo dadelijk over moesten was open.

Maar toen we er daadwerkelijk aan kwamen was de brug weer dicht.


De bomen gingen open en we konden weer verder wandelen.


Hierna kwam de splitsing met de langere afstanden. Die liepen richting het centrum, wij helaas niet.


Uiteindelijk liepen we langst de andere kant van het water weer terug.


Baden Powell Brug

Vrij brug


Even de fontein in het park op de foto zetten.

We liepen langst een haven.

Wandelend over de Amaliabrug.





We moesten richting de brug waar we overheen moesten.



Roeien
We kwamen weer aan bij de rust (Volière). Nu dronken we wel iets en ik leverde ook de bon in voor het flesje water.

Na de rust liepen we de laatste 1,5 kilometer. 


Aangekomen bij de finsih kreeg ik mijn medaille. Ik bestelde nog een broodje kroket en we dronken nog wat. Daarna werd de thuisreis weer aanvaard.

Ook hier was muziek.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten