zondag 31 oktober 2021

Van Oers wandeltocht 31 oktober 2021 (15,0 km)


De herfstmarathon ging voor het 2de jaar niet door. Maar er werd wel een wandeltocht van 15 kilometer georganiseerd.
Daarom gingen mijn broer en ik na het heerlijke etentje voor mijn moeders 80ste verjaardag (wat al drie maal was uitgesteld vanwege de coronamaatregelen) richting Etten Leur. Overigens werd mijn moeder nu 82 jaar. Mijn broer stond rond half 10 voor mijn deur om met zijn auto richting Etten Leur te aan.
We hadden ons al ingeschreven en konden dus nadat we ons hadden gemeld gaan starten.
Nieuwe Nobelaer. (Theater)


We liepen al snel over de A58.
Hier waren zonnepanelen aangelegd. Verduurzaming dus.





We liepen nu buiten Etten Leur en kwamen deze kalkoen tegen.

En ook deze bokjes


En ook de koeien lagen lekker in de wei.
Hoewel het nu nog droog was werd er later toch flinke regenbuien verwacht. (En die kwamen ook, maar gelukkig na de wandeling)

Het 5 kilometerpunt was bereikt, nog 10 kilometer te gaan.
We liepen ondertussen het lusje wat uiteindelijk weer op de weg kwam richting de rust.


We zagen het klompenmakers museum.





Na ongeveer 8,5 kilometer te hebben afgelegd kwamen we aan met de Menmoerhoeve waar de rust was.

Het was binnen wel erg druk, wat ik niet zo plezierig vond i.v.m. de oplopende coronacijfers.
We namen beide een cola met de bon die we hadden gekregen.


We liepen weer verder.
Ondertussen passeerden we ook het 10 kilometerpunt.




We kwamen twee vrouwen tegen die twijfelden of ze goed liepen. En dat klopte want we moesten linksaf.
Al vlug bleek dat er toch een paar pijltjes afwezig waren
Ook deze dames liepen verkeerd. Maar na een belletje en kijken op de telefoon waren we zeker dat het goed ging.

Al snel liepen we weer de A58 over. 

Nu liepen we Etten Leur binnen.
Een groot deel van de route was over het parcours van de Herfstmarathon.
We liepen langst de molen.

We waren weer bijna bij de Markt in Etten Leur.

Welkom
Lekker visje

Nadat we de Markt hadden bereikt ...

... liepen we langst het Vincents huis.

De de verte zagen we de finish bij het witte paard al.

Hier kregen we een medaille en dronken nog wat. Daarna reden we weer naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten