maandag 27 juni 2022

De Halve Marathon Wandeltochten & Nordic Walking 26 juni 2022 (26,3 km)

             


Na 2 jaar afwezigheid kon vandaag de halve marathon en 10 kilometer weer plaatsvinden. 
En in de ochtend is er dan al jaren een wandeling van THOR, de vereniging die de halve marathon organiseert. De start was bij Café Chagall, waar we ons om 8 uur melden. 
Na te zijn ingeschreven en de trap op geklommen te zijn voor een toiletbezoek ( geen café dus voor minder validen, ook door de afstapjes) konden we vertrekken. We liepen als eerste richting het burgemeester Coenenpark. Even daarvoor passeerde ik mijnmuseum middelbare school. Het Norbertuscollege waar (gelukkig) op 23 april de reünie was verschoven naar 2024. 
Ik had pas abuis ook op dat moment een vakantie geboekt naar Texel. 
In het park een foto van de vijver waarop ik vroeger nog wel eens heb geschaatst. Ik woonde namelijk toen in de Admiraal de Ruyterstraat en dat park was dichtbij. 
Overigens is het park best wel vernieuwd en erg mooi geworden. Een mooie fontein in het midden van de vijver. 
Na het park te zijn gepasseerd liepen we via de Waterstraat en de Griendweg richting de van Beethovenlaan. 



Oversteken bij de zogenaamde verfraaiing richting de McDonalds. 


Vandaag kon ik mijn broer niet goed bijhouden. 
Ik was ook wat misselijk opgestaan, maar de coronatest was negatief. 
Waarschijnlijk wat last van de warmte.
Even later liepen we door het burgemeester Godwaldtpark


Ook een heel mooi park. Helaas ligt er bij de ingang vaak wel afval.




Nadat we het park uitkwamen waren we in de dijken uitgekomen, een wijk in Roosendaal.


We moesten over een grasveld. (Dat vind ik wel jammer van langere tochten dat je dan toch over moeilijk begaanbare paden moet)








We liepen verder in de Dijken.



Dat is best een grote wijk. Begint met de A-dijk en lopen tot de T-dijk.

Uiteindelijk kwamen we uit bij de zogenaamde Krampenloop.


En via de Eindstraat kwamen we in Visdonk (bos) terecht.

De rust was bij het T-huis, waar we wat hebben gedronken. En weer zagen we Chris van den Berg. Zo zie je iemand nooit en zo 2 maal in 2 weken. We moesten bij THOR de groeten doen.



Daarna liepen we kijkend naar deze koeien richting Nispen.





We liepen daarvoor een flink stuk door Visdonk.
Met soms wat glibberige weggetjes.


Maar uiteindelijk konden we rechtsaf om de weg naar Nispen in te zetten.






Nog even de rotonde oversteken ...

... deze protestleus bekijken ...



... en een paar foto's bij de kapel maken.


De rust was bij hetzelfde café waar we ook 2 weken eerder hadden gezeten tijdens de Mars rond Roosendaal.
Na een rust van ongeveer één kwartier liepen we verder door de Dorpstraat.


We liepen nu anders naar Roosendaal, namelijk via met Everlandweggetje




Best een lang stuk even naar links het spoor over en naar rechts en de weg vervolgen.





Daarna liepen we een stukje hetzelfde als 2 weken geleden, via de Hoekstraat naar het Molenbeekpad.










Nog even deze koe op de foto.

Maar daarna gingen we anders, namelijk via het burgemeester Marijnenpark.

Dit park ligt in de wijk Tolberg.



Het bevat een aantal bruggetjes.



En uiteindelijk bereikt je het viaduct waarover de A58 loopt.

Viaduct
Dan ga je richting het centrum. Maar ik moest nog rechtsaf na het viaduct evenals deze wandelaars. Mijn broer was al doorgelopen.

We moesten namelijk nog langst het vrouwenhof.





Maar uiteindelijk kwam het einde wel in zicht.

Nog 1000m helaas voor mij iets meer. Dit was namelijk voor de halve marathon later op de dag.


Ik liep de Molenstraat in , dat was eigenlijk niet de bedoeling, ik moest namelijk een parallelstraat hebben (Kloosterstraat)


Uiteindelijk bereikte ook ik de finish en kon me afmelden.

Café Chagall
We kregen een medaille.
En dronken nog wat op het terras. Overigens zijn ze erg ongeduldig, je hebt je glas nog niet leeg of ze vragen al of je iets wil drinken.
De voorbereidingen voor later deze middag waren al in volle gang. Ik ging eerst naar huis om te douchen.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten