zondag 21 augustus 2022

Dahlia wandeltocht Klein Zundert 21 augustus 2022 (7,5 km)


Vorig jaar werd deze tocht voor het eerst georganiseerd.
Dus besloten mijn broer en ik dit jaar wederom richting Klein Zundert te reizen.
Wel voor een korte wandeling want ik had wat last van mijn voet.
We schreven ons in voor de 6 kilometer die vanwege het kijken in diverse bouwtenten voor het bloemcorso van 4 september. Klein Zundert zou meedoen met 2 olifanten.
We moesten de gele dahlia's volgen.

Hoewel het heel mooi weer was ...
... en het wederom een mooie route was liep het niet lekker.


En op een bepaald moment liepen we zelfs de afslag naar rechts voorbij.
Gelukkig hadden we het snel in de gaten omdat ook andere wandelaars twijfelden.
Dalhia.

We liepen langst het eerste dahliaveld.

Die moesten natuurlijk gefotografeerd worden.


Maar ik kreeg steeds meer last van mijn linkervoet.


Waarom nu? Het was zo'n prachtige tocht.
Na iets meer dan 2 kilometer kwamen we bij de rust. Ook hier kon worden gekeken.
Model
Maar van het model was 2 weken voor het corso weinig te zien bij de echte wagen. Er werd voornamelijk gelast.

Na een kwartiertje liepen we verder.






We besloten (ondanks de toenemende pijn) even van de route af te gaan om weer in een bouwtent te kijken.

Hier waren vissen in het model te zien.


Daarna weer verder gewandeld.
Even een paar mooie foto's maken.





Even later gingen we weer een bouwtent binnen.


Ook hier was men volop aan het werk.

Het model stelt een oog voor en camera's. Big brother is watching you


Na een uitleg van het model liepen we verder door weer een aantal dahliavelden.

Ook waren er vlaggen van de buurtschappen te zien.
En wederom een mooie foto van een dahlia.

Het onverharde terrein deed mijn voet geen goed. Wat was dat toch?




Maar de finish was bijna in zicht.



We liepen door de laatste velden van deze route.
Sorry, een foto hoe de wagen eruit moet komen te zien.



Foto's van de dahlia's kunnen niet genoeg gemaakt worden.


Bij de finish dronken we nog wat en reden weer naar huis. Morgen maar even de dokter bellen voor de voet.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Naschrift:

1.

De pijnlijke voet bleek hielspoor te zijn. Daar ga ik nog wel even last van hebben begreep ik. Gelukkig is de volgende Vierdaagse nog een tijd weg.

2.

Op zondag 4 september was het bloemencorso. Hieronder de filmpjes van de eerst drie wagens.

Nummer 3

Nummer 2

Nummer 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten