zondag 11 december 2022

Hartverwarmend Festival Roosendaal 11 december 2022 (3,1 km)


Begin van dit jaar was er tijdens de laatste weken van de coronamaatregelen een wandeltocht georganiseerd voor de horeca. Om de horeca te steunen.
Dat was ons goed bevallen daarom besloten mijn broer en ik vandaag mee te doen aan een wandeling tijdens het Hartverwarmend festival.
De opzet was eenvoudig, je kocht een ‘bingokaart’ voor €20,- en kreeg daarvoor op 4 van de 16 horecagelegenheden (die waren aangegeven) een versnapering. Voor €5,00 kon je op plaatsen die niet op de kaart stonden dezelfde versnapering krijgen.
Op de kaart van mijn broer stond Tom’s Diner en omdat we deze als eerste tegenkwamen bestelde ik ook een hamburger.


Die was heel lekker.
We liepen daarna door de Raadhuisstraat waar ook diverse etalages in Kerstsfeer waren versiert.
We liepen even langst ‘t Paviljoen op de Nieuwe Markt, maar omdat daar weer een brownie bij de chocomel zat besloten we later terug te komen. Dit was mijn eerste versnapering.
We liepen richting de speeltuin van het vrouwenhof waar mijn broer een pannenkoek kreeg.
Je komt daar ook houtblokken in het vuur gooien om op te warmen.


We zagen dat er wat aanpassingen werden gedaan in de speeltuin.
Daarna liepen we terug …
… om nu wel de brownie met chocomel te nemen.

Na even gezetten te hebben liepen we via deze muziekgroep naar Saar waar mijn tweede versnapering op te halen was.



Een (knak)worstenbroodje met aan één kant mosterd. Gelukkig maar een klein stuk, ik lust veel maar mosterd en ketchup horen daar niet bij.


Daarna nog even kijken naar de Scrooge zanggroep van Skoor.


Waar we ook dit hondje zagen.
De laatste 2 horecagelegenheden waar we langst moesten waren op de Oude Markt.
(Mijn broer bij Captain Cook en De Kompaen, ik bij Tien en de Raadskelder.)


Omdat het al laat was geworden werd er even gesplitst. Ik keek ook even naar het optreden van Sophie Mol.
Bij de Raatskelder kon je o.a. applestuffel krijgen. Dat doe ik straks dacht ik. 
Dus maar even doorgelopen naar Tien.
Hoewel ik ook zin had in de Erwtensoep besloot ik toch Gluhwein te nemen.

Omdat er weer een nieuwe voorraad moest worden gemaakt duurde het even. Maar het smaakte daarom wel lekkerder. Hoewel ik (zoals vaak) weer van de Gluhwein in een hoestbui raakte smaakte het gewoon goed.


Daarna liep ik met mijn broer (die ondertussen was gearriveerd ) naar de Kompaen.
En even later kon ik mijn laatste versnapering halen.



Daarna nog even kijken naar de Kerstman met de Elfjes.

En ook Sophie Mol was nog aan het zingen wat later bleek met een tweede Sophie.
Als laatste kocht ik bij Lente nog een Gluhwein. Hele mooie middag en eindelijk weer eens een evenement tijdens de aanloop op de Kerst. Zeker voor herhaling vatbaar.



Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten