zondag 2 april 2023

Vestingloop Steenbergen 2 april 2023 (9,4 km)

    

Mijn broer wees me op de Vestinglopen waarvan de volgende in Steenbergen was. Dus even de informatie lezen. Het kostte €15,- en omdat de Urbantocht in Breda die zelfs €22,- had gekost erg was tegengevallen moest ik er eerst even over nadenken.
Maar uiteindelijk schreef ik me in en ook mijn broer ging mee. We reden met zijn auto naar Steenbergen.
Toen de auto was geparkeerd liepen we naar de start.

Langst dit beeldje.
Kerk
De start was om precies half elf. Maar eerst moesten de nummers nog worden opgehaald.
Bekers


We stelden ons op in het startvak. 
Ondertussen werd er wat informatie gedeeld.

Iedereen stond te wachten, wij stonden ver vooraan.
De klok werd ingesteld.
En er werd muziek gedraaid

We moesten een klein half uurtje wachten maar toen klonk het startschot.
We liepen eerst een stuk door Steenbergen.

Over het bruggetje.


En later richting de haven.

In het begin werd er nog ingehaald.

En ook werden er foto’s gemaakt door de organisatie.
En ook ik had mijn fototoestel bij.

Nadat we om de haven heengelopen waren ging de tocht richting Ford Hendricus.


Er werd steeds minder ingehaald, iedereen had zijn positie en tempo wel gevonden.


We verlieten Steenbergen.


We liepen in bijna een rechte lijn naar het Fort.
En toen we over de snelweg liepen waren we bijna bij het Fort.



Nu moesten we rechtsaf richting het Fort.
Het klimmen langst een steil stuk lukte me niet.
Dus nam ik even later een minder stijl stuk om hoger op het Fort te klimmen.


Het was een mooi Fort en ook hier werden door de organisatie foto’s gemaakt.

En ook ik maakte weer een aantal foto’s.

We liepen dit bruggetje over en verlieten langzaam weer het Fort.




Beschrijving Fort.

Langzaam liepen we weer richting de plaats waar we het Fort binnen waren gegaan.



We liepen nu via dezelfde weg richting de haven van Steenbergen terug.





En kwamen dus ook weer over de snelweg.

Boerderij 

Ondertussen kwamen we weer in de buurt van Steenbergen.



En liepen weer langst de haven.
In de verte was de kerk te zien waar we waren gestart.



Maar de wandeling liep nog een heel stuk door Steenbergen.

De pijlen gaven naast een kaartje van de route duidelijk aan welke kant we op moesten.



We kwamen voorbij een punt waar drinken kon worden genomen. We liepen er voorbij omdat we dachten dat dit voor de hardlopers zou zijn.
Kruisbeeld


We liepen nu een beetje in het buitengebied van Steenbergen.


Even later moesten we dit bruggetje over.


Langzaam kwamen we weer in de buurt van het centrum van Steenbergen.
En liepen langst deze begraafplaats.



Even een stukje langst het water om even later het bruggetje over te gaan.



Andere wandelaars waren nog op weg richting het bruggetje.

Zwanen


Toen we in het centrum aankwamen liepen ook de eerste hardlopers voorbij.


Dus maar even een aantal foto’s gemaakt.


Even later kwam de kerk in zicht.
Nog even rechtsaf naar de finish. De 10 kilometer hardlopers moesten nog een ronde.





Toen we ons hadden afgemeld en de medaille was omgehangen dronken we nog wat.
Daarna nog een paar foto’s van “Spaanse” personen en hun tenten/kanonnen.


Medailles

Er kwamen steeds meer hardlopers binnen.



Kanon

Daarna liepen we richting de auto. 
Ondertussen zagen we nog een aantal hardlopers.
Een hele mooie tocht zeker het geld waard. We gaan zeker kijken naar de andere Vestinglopen.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten