zondag 21 mei 2023

Wandelevenement Achtmaal 21 mei 2023 (24,9 km)

      

Vandaag de eerste maal een 25 kilometertocht. Mijn broer kwam me ophalen.
Daarna reden we naar Achtmaal waar we ons inschreven.



Het was lekker weer.




Nog even dit dier op de foto zetten.
Al snel liepen we Achtmaal uit.

Ook dit paard moest op de foto.





Op een bepaald moment kwamen we op dit onverharde gedeelte.

Hoewel het in eerste instantie een kort stuk leek bleek het toch wel enkele kilometers te zijn.

Ik vind dat zelf ondanks dat de omgeving mooi is niet de prettigste stukken.
Met mij neuropathie en eerdere hielspoor ben ik bevreesd dat ik daar later last van ga krijgen.


Na ongeveer 6 kilometer kwamen we bij de eerste rust. Op dit punt hielden we ook altijd een rust als we naar het bloemencorso in Zundert rijden op de eerste zondag van september.

Nadat we wat hadden gedronken liepen we verder.


Een stuk door het bos.







Daar kwamen we deze koeien tegen.



En even later deze koeien.
Splitsing 





We liepen verder door het bos en passeerden dit bruggetje.



De tweede rust bleek niet open te zijn, maar 350 meter verder was er een rust ingericht.

Daar konden we weer wat drinken en kregen zelf een broodje knakworst.


Na een sanitaire stop (hier was in tegenstelling tot de 1ste rust wel een toilet (dixie) aanwezig.




We liepen weer verder door de bossen.


Even een stukje verharde weg …


… om daarna de bossen weer in te gaan.


Deze koe tilt zijn staart op.



De laatste rust werd bereikt. Ik merkte wel dat mijn rugzak zwaarder aanvoelde dan normaal.

Ook hier dronken we wat. Het was bij het Pannehuske.
Daarna nog even een sanitaire stop en het laatste stuk wandelen.



Wederom langst onverharde en soms verharde wegen.







Uiteraard nog wat foto’s gemaakt van deze paarden.




Soms liep het wat lastig over de onverharde paden, maar over het algemeen viel het mee.





Het laatste stuk was ruim 1 kilometer richting Achtmaal.

Paddenstoel 
We bereikten uiteindelijk Achtmaal. Een kortere afstan voegde zich nog bij ons.
We kregen een bon voor chips die we konden inwisselen als er een consumptie werd genomen. En dat deden we. Daarna naar huis via een kleine omweg Zundert - Rucphen. Even de verkeerde weg gekozen.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten