zaterdag 8 december 2018

Kommetje Snerttocht 8 december 2018 (7,5 km)

Vandaag besloot ik de Kommetje Snerttocht te wandelen. Ondanks het wat dreigende weer en een harde wind.


We liepen in de omgeving van St. Maartensdijk. Dit bord wat ik al snel zag is eigenlijk bedoeld voor als je weer naar huis rijdt.



Al snel liepen we St.Maartensdijk uit en ik zag een geel hesje. Ja die draag je ook wel eens bij het wandelen zeker als het nachtwandelingen betreft.

Bij de afslag met de andere afstanden ging ik vol in de harde wind wandelen.

De tocht liep op dit moment nog niet langst de Oosterschelde.


Ook deze paarden moesten even op de foto.

Na 3,4 kilometer kwam ik bij de rust aan. Daar zag ik collega Joke de Neefs.
Er werd gratis chocomel aangeboden met slagroom.

Daarna liep ik weer verder.

Een stukje tegengesteld aan de route van de Zevendorpentocht die ieder jaar 10 dagen voor de Vierdaagse van Nijmegen wordt georganiseerd.
Even de trap op ...


… richting de Oosterschelde.

Hier lies de harde wind recht in het gezicht van de wandelaars.



Gelukkig was het stuk, ondanks dat het erg mooi is nu niet te lang.


De terugweg richting St. Maartensdijk was weer ingezet.


Nog een stukje over gras ...
… een bruggetje over ...
… bij een wit huis.



Nadat de wandeling nog een stuk over het gras liep ...



… en er nog een splitsing volgde ...
… kwam de finish al in zicht.

Nog even door dit smalle gangetje. En een weg waar ik werd gewaarschuwd niet rechts te lopen omdat er een open raam stond te klapperen met de kans dat iemand het op zijn of haar hoofd kreeg.
Na 7,5 kilometer werd de finish bereikt.
Deze dame zorgde mede met de organisatie ...
… dat iedereen een lekker kopje soep kreeg.
Nog even een foto van de Kerstboom …
… en van dit kunstwerk. Daarna reed ik weer huiswaarts. Het is altijd leuk om te wandelen op Tholen, helaas vandaag met een iets te harde wind. Overigens was het niet koud.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten