zaterdag 22 december 2018

Olympus Kersttocht 22 december 2018 (10,0 km)

Deze week belde Ron Konijn op om eventueel te wandelen in Halsteren.
Hier zou de Olympus Kerstwandeling gelopen. Omdat ik van plan was om s’avonds in Nispen te wandelen hield ik het nog even af. 
En er werd ook regen verwacht. Maar zaterdag was het droog en buienradar gaf ook geen erge buien af. Vandaar dat ik Ron appte dat ik toch naar Halsteren ging. Hij belde even later en ik haalde hem op. Na te zijn ingeschreven en Ron een chocomelk bestelde zonder dat hij af kon rekenen (in de ‘grote’ stad (lees Haarlem) kun je gewoon pinnen šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚) konden we rond kwart over tien starten. (Nadat ik even had betaald)
We liepen door Halsteren langst de voetbalvereniging.  




Daarna liepen we langzaam Halsteren uit richting Fort de Roovere. 
Uitkijktoren Fort de Roovere

Helaas liepen we niet over de zogenaamde Mozesbrug maar langst de Mozesbrug. 


Daarna richting de GZZ WNB. 



Hier zou de rust zijn, maar deze was nog niet open. 
Dus alleen de controle en daarna weer verder. 
Iets meer dan de helft van de route was nu afgelegd. Nadat we even een klein stukje fout liepen (we zagen wel geen pijl, maar de andere wandelaars liepen daar TOCH?) 
We waren weer snel op de hoofdlaan en konden langzaam weer richting Halsteren lopen. 



Nog even via de Melanen en het zwembad. 





Daarna waren we na een paar wandelaars terug te roepen die verkeerd waren gelopen, al snel weer bij de finish. Binnen 2 uur waren we binnen. 
We hoorde overigens achter de bar dat de huidige organisatie waarschijnlijk geen opvolging heeft waardoor deze wandeling misschien ook weer gaat verdwijnen Zou jammer zijn.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten