zondag 13 oktober 2019

Najaarswandeling De Losse Feeter 13 oktober 2019 (9,7 km)

12 Ambachten 13 ongelukken. Hier staan echt 2 verschillende getallen namelijk 12 en 13. En als Wiskundeleraar (al is het in ruste) moet ik zeker het verschil weten.
Ik reed dus zaterdag 12 oktober enthousiast maar toch een beetje beroerd richting Etten Leur om daar de Najaarswandeling te wandelen van de Losse Feeter.
Ik parkeerde mijn auto achter het station.
Daar was het onbetaald parkeren en zodoende had ik geen kans een verrassing (lees bon) te ontvangen.
Ik liep langst het station richting de start.
 

Waar ik even moest zoeken waar de start ook weer was. Vroeger was het namelijk in een ander gebouw.
Maar tot mijn verbazing was er niemand van de organisatie. Dat vond ik raar. Het meisje achter de bar zei dat iedereen net weg was. Maar ik kon toch inschrijven tot 14.00u en het was nog geen tien uur. De tocht was toch echt op 13 oktober. Om direct te beseffen dat het vandaag echt 12 oktober was.

HERKANSING
Ik reed dus zondag 13 oktober enthousiast en niet meer beroerd richting Etten Leur om daar de Najaarswandeling te wandelen van de Losse Feeter.
Ik parkeerde mijn auto achter het station.

Daar was het onbetaald parkeren en zodoende had ik geen kans een verrassing (lees bon) te ontvangen.
Waar ik even moest zoeken waar de start ook weer was. Vroeger was het namelijk in een ander gebouw.
De organisatie zat al klaar om mijn inschrijving te ontvangen. Mijn broer was naar de open studiodagen in Hilversum.
Na mijn inschrijving kon ik gaan wandelen. Hoewel het weer nog steeds wisselvallig was.


Al snel zag ik evenals vorige week een aantal paddenstoelen.

En daarna een kinderboerderij.


Er moest ongeveer 1.200m gewandeld worden door een woonwijk.
En weer zag ik mooie paddenstoelen.


Na de woonwijk verlaten te hebben kon ik rechsaf richting Breda.

Langst het spoor.
Overigens zou ik niet naar Breda wandelen.

Want na weer een ruime kilometer moesten we de overweg oversteken om weer richting Etten Leur te wandelen.
En toen de trein was gepasseerd konden we inderdaad de overweg over.



Maria met Jezus.


Weer een mooi herfsttafreel was er te zien toen Etten Leur weer was bereikt.



Bijna kwam ik bij de rust die bij de Molen zou zijn.



Ik liep langst het water hoewel dat niet helemaal de goede route was.


En zag deze fontein.


Ondertussen was de molen al te zien.
Echter moesten we over een bruggetje.
Dus even omlopen en een foto maken van Adriaan van Bergen.

Weer een stuk langst het water.
Bij de molen aangekomen nam ik even een rustmoment en dronk wat.
Na een klein kwartier weer verder.


Ondertussen kwam de zon er steeds meer door.

En wederom deze mooie herfstfoto's.


Blijft mooi zo'n herfstwandeling.
Ieder jaargetij heeft overigens zijn charmes.



Langzaam kwam ook de finish weer in zicht.


Wederom moest ik het spoor bij het station over.
Waar net een trein wegreed richting Breda.


Na een paar honderd meter en ik kon me afmelden. Ik dronk nog iets en kwam n gesprek met een man en vrouw die zagen dat ik een boekje had. Ik legde uit wat het doel van het wandelboekje was. Zelf doe ik het niet voor extra medailles maar om herinneringen te hebben aan de vele wandeltochten.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten