vrijdag 1 januari 2021

Alternatieve Nieuwjaarsloop 1 januari 2021 (5,9 km)


Al sinds 1998 liepen mijn broer en ik soms samen met mijn moeder de Nieuwjaarstocht van THOR.
Het was een hardlooptocht of wandeltocht met daarna nieuwjaar wensen.
Helaas was dat ook dit jaar anders. Daarom had ik een alternatieve tocht gepland. Ik sprak af bij de Lodge.
Helaas was de slagboom nog dicht toen we aankwamen. Daarom zetten we onze auto iets verder weg. 
Op dat punt werd de start gepland. Het was overigens een punt waar we toch voorbij zouden komen.

We liepen door de wijk dijken richting het winkelcentrum.
Hier was het erg rustig. De plus supermarkt was wel open.

Toen we door het winkelcentrum waren gewandeld liepen we via de A-dijken en een fietspad richting de Zundertseweg.




Daarna richting Langdonk. Hier was het erg onrustig geweest tijdens oud en nieuw evenals begin december 2020.

Al eerste zagen we dit mooie kerstdorpje maar even later zagen we de resultaten van een onrustige nacht.


Auto’s uitgebrand
Verkeersbord gesloopt
Kastje uitgebrand van de toezichtcamera.
Verbrand hout.
En nog een gesloopt verkeersbord.
En waarom, dit zal het onderlinge respect niet ten goede komen.

We liepen weer terug richting het bos.


En kwamen even later bij de Lodge aan waar de hefboom nu wel open was.


Het laatste stuk liep door het bos richting de auto.

Hier stonden een aantal THOR leden die er een klein coronaproof feestje van maakten met het lied van Snollebollekes.
Dat was het einde van deze alternatieve Nieuwjaarstocht. Hopelijk volgend jaar weer de echte.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten