vrijdag 7 mei 2021

Bevrijdingsdagwandeling 5 mei 2021 (7,0 km)


5 Mei 2021, bevrijdingsdag. Vanwege de coronamaatregelen was er gisteren een kleine herdenking van de doden. Ik besloot een wandeling te lopen langst een aantal monumenten
Het eerste stuk liep ik langst de Vliet om zo bij de passerelle te komen.





Hier maakte ik nog een aantal foto's van het station. Treinen en spoorwegen blijf ik mooi vinden.
Misschien komt dat wel omdat wij met onze ouders vroeger altijd met de trein op vakantie gingen omdat we geen auto hadden.

Bij het station stond het oorlogsmonument voor de oorlogsslachtoffers.

En ook zijn er diverse struikelsteentjes te zien in Roosendaal.

Bij het monument aan de Parklaan (waar de kleine herdenking was geweest) lagen diverse boeketten en bloemen.




We moeten blijven herdenken, want vrijheid is (helaas nog steeds niet) vanzelfsprekend.



Daarna liep ik door het Park.

Om over het kerkhof te wandelen richting de oorlogsmonumenten. Maar eerst nog een foto van Opa en Oma Kouters ...
... ome Piet ...
... en Opa van Crugten. (mijn Oma is gecremeerd)
Daarna foto's van de monumenten.

Slachtoffers bombardement op de melkfabriek (31-5-1944) en net voor de bevrijding van Roosendaal (29-10-1944). Met ook een oom en 2 nichtjes van mijn moeder.


Ik liep daarna via de St Josephwijk ...

... richting het centrum.

Nog een paar kilometer richting  huis.

 Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten