zondag 2 mei 2021

Wandelen langst de binnenschelde 2 mei 2021 (7,0 km)


Vandaag besloot ik naar Bergen op Zoom te rijden om een rondje Bergse Plaat te wandelen.

Het was zonnig weer en langst het water is het een beetje koel.
Ook deze surfster genoot van het weer.




Schuim

Er waren mooie foto's te maken. Hier van een zwemmend eendje.

En ook stond deze bloem in bloei.
Gedicht op een bankje.



Ik liep verder over een bruggetje.

Fontein.



Langst de kant lagen op een aantal plaatsen bootjes.
In de verte zag ik de Peperbus, de kerk van Bergen op Zoom.



Oud en jong.



Ook zag ik diverse eendenfamilies.

Wat is de natuur dan toch prachtig.







Ik liep weer verder.







Daar kwam ik steeds weer eenden tegen.
En ook deze zwanen lieten zich zien.



De Peperbus was nog steeds goed te zien, maar nu iets verder weg.
Ik was aan de "overkant" van de Bergse Plaat.











Hier waren ook mooie foto's te maken.







En ook hier waren verschillende eenden families te zien.


Overzichtsfoto van de eenden families.





Ik bleef genieten van het weer en de mooie omgeving.


Op de kaart zag ik dat ik al een eindje was gevorderd.



Ik liep richting de Waterschans.




Die Waterschans is pas een aantal jaar aanwezig.



Ik keek er even rond in dit mooie gebied.





En maakte er een aantal foto's.





Daarna het laatste stuk van deze 7 kilometer.



Even de pluisjes wegblazen en je wordt 100 jaar wordt gezegd.



Het zwembad kwam in zicht.
Ik keek weer even op de kaart.
Daarna zag ik mijn auto staan. De wandeling was weer klaar.

Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten