zondag 13 maart 2022

Friends of Walking Voorjaarstocht Halsteren 13 maart 2022 (9,9 km)

 


Vandaag was de wandeling die was georganiseerd door Friends of Walking in Halsteren. Ook mijn broer liep mee. 
We hadden wel besloten allebei apart te rijden vanwege het feit dat we net Corona hadden gehad. Na 2 jaar waren we tijdens het carnaval besmet geraakt. 
De start was bij een tennispark in de buurt van het voetbalterrein Halsteren. Zelf ben ik bij Friends of Walking de challenge aangegaan om veel te wandelen, in 5 jaar 10.000 km maximaal. Dat is ongeveer 5,5 km per dag gemiddeld. 
Deze is op 1 januari 2021 begonnen. Begrijp dan soms ook niet goed waarom wandelaars al op 9.000 km zitten. (Op deze dag is dat gemiddeld 20,6 km) Ik heb naast het wandelen ook andere hobby’s en werk nog 4 dagen. Maar goed, nu de wandeling. 

Het was mooi weer. 


We liepen eerst een stuk door Halsteren. 

We zagen daar diverse dieren in de wei staan. 


Nadat we Halsteren uit waren liepen we onder een viaduct door. 


Een stukje buiten de bebouwde kom, onder een aantal hoogspanningsmasten door. 

We kwamen ondertussen aan in Lepelstraat. 
Een dorpje in de buurt van Halsteren. 

Omdat dit dorpje niet zo groot is kwamen we al snel weer buiten de bebouwde kom terecht. 

Waar we deze paarden rustig zagen drinken. 



Omdat het mooi weer was zagen we ook weer wat lentekleuren. 


We kwamen in Kladde aan waar de rust was. 

Hier dronken we wat. 
Aan de borden aan de muur was te zien dat Kladde bij diverse gemeentes heeft gehoord. Op dit moment behoord het net zoals Lepelstraat en Halsteren bij de Gemeente Bergen op Zoom. 


Na de rust liepen we weer verder en kwamen opnieuw door Lepelstraat. 


Wel een ander gedeelte. 

Ook hier zette ik wat lente taferelen op de foto. 

Vroeger was hier een wandelsportorganisatie die beren wandeltochten organiseerde. Helaas is die organisatie er niet meer, zoals zo velen. 
Nog een foto maken van de kerk ...

... en het kruisbeeld. 
En ook hier stonden de bloemen mooi in bloei. 
Ondertussen kwamen we weer in Halsteren ...


... waar een groot bord van de verkiezingen stond. Ik wist dat ik op geen van deze kandidaten zou stemmen. Het waren namelijk gemeenteraadsverkiezingen en ik kom uit de gemeente Roosendaal.


De finish werd bereikt we meldden ons af en dronken nog wat. Daarna reden we naar huis.

 Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten