zondag 20 maart 2022

Gertudistocht (buitenroute) 19 maart 2022 (16,6 km)


Eindelijk kon de Gertrudistocht na een paar jaar weer doorgaan. De Coronamaatregelen waren een paar weken geleden vervallen. 
Wel had ik tijdens de carnaval Corona opgelopen. De start was dit keer niet bij een school, maar een garage. Het leuke aan deze tocht dat je de startroute (7,14 en 21 km) en de buitenroute (7,14 en 21 km) op allerlei manieren kunt combineren. We begonnen met de buitenroute van 14 km en zouden later kijken of we ook nog een stadsroute zouden wandelen. 
Na de start liepen we Bergen op Zoom uit, onder het viaduct door richting een natuurgebied. 


Nadat we dit kleine beertje aan een hek zagen hangen liepen we het spoor over. 



Al snel kwamen we in de buurt van De Berk waar we ooit met het 25-jarig huwelijksfeest van mij zus en zwager hebben gegeten. 


Echter liepen we er niet echt langst maar moesten over een bruggetje. 


Door het mooie weer konden er hele mooie foto’s worden gemaakt. 
Ik kon me niet herinneren dat ik dit gebied al eerder heb doorkruist. 
Het was een heel mooi gebied en het mooie weer deed er nog een schepje bovenop. 


We liepen nu in de buurt van Halsteren, over onverharde wegen langst bomen. 











Op een bepaald moment zagen we beekjes. 


Ik kende het gebied. 




We liepen richting Fort de Roovere. 

Hier was echter (zoals ik wel verwachtte) niet de rust. 
We moesten een grasveld oversteken. 


En kwamen langst vijvertje waar ik deze eendjes op de foto heb gezet. 



De rust was in Halsteren zelf. Daar dronken we wat en toen ik naar de toilet ging leek het alsof mijn voorganger de deur niet meer open kon doen. Echter met enige kracht ging het gewoon. 
Na wat gedronken te hebben liepen we na ruim een kwartier weer verder. 

En kwamen weer langst een mooi beekje in Halsteren. 

Even later kwamen we weer buiten de bebouwde kom langst bospaden en grasvelden. 


En daar ging het even fout wat de route betreft. 


We moesten rechtsaf maar daarna zagen we geen pijlen meer. 


Omdat we wat aan het kletsen waren dacht ik een pijl naar links te hebben gezien. Maar mijn broer zei dat hij niets had gezien. Dus maar teruglopen. 

En er was inderdaad geen pijl. Nog maar een stuk terug, nog steeds geen pijlen. 
We zagen 2 wandelaars aankomen die naar rechts wezen. Maar zo liepen we toch? 
Maar wat bleek, je kon iets eerder ook naar rechts en dan liep je over een onverhard pad. 
En toen waren er weer wel pijlen. 
We zaten weer op de route en liepen nu langst een vijver. 










Ondertussen kwamen we ook weer in Bergen op Zoom aan. 





Langst diverse huisjes moesten we richting een hek. Gelukkig was dit hek niet dicht. 
Nu liepen we langst de spoorlijn Roosendaal - Bergen op Zoom. 



Tekst over de oorlog


Iets verder schrokken we van de benzineprijs. (Alhoewel schrikken het was eigenlijk al bekend.) 
Toch maar in België blijven tanken. Langzaam naderden we het einde. 
Nog even wachten voor het spoor. 

En toen we aankwamen besloten we toch de stadsroute maar even te laten zitten. 
Door de Corona waren we beide toch wel vermoeid van 15 kilometer. 
We dronken nog wat en namen een koek. Daarna weer naar huis en douchen.

 Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten