zaterdag 16 april 2022

Bloesemtocht Krabbedijke 16 april 2022 (16,6 km)

   


Vandaag werd de Bloesemtocht in Krabbendijke georganiseerd. 

Deze tocht is altijd op stille zaterdag de dag voor Pasen. Helaas ging dit jaar de Bloesemtocht in Geldermalsen voor de derde maal niet door. Te kort tijd om zo’n grote tocht (>30.000 deelnemers) te organiseren. Ik reed rond kwart voor negen richting Krabbendijke en kon nadat ik was ingeschreven rond half tien starten. Alleen was er slechts één routebeschrijving over, dus er werd gevraagd deze te fotograferen. Op het pleintje wat ik als eerste overliep zag je al bloesem in de bomen Richting het spoor. Bij de start stonden al mooie bomen met bloesem. 
Al snel moesten we naar rechts langst de spoorlijn. Er kwam ook een trein voorbij. 



Daarna linksaf en echt het spoorlijn over. 



Nog even de spoorlijnen naar beide kanten fotograferen, een tik van mij. 


Al snel liep de wandeling langst bloesemvelden. 




Toen ik linksaf sloeg zag ik dat er op de weg parallel al wandelaars liepen. Daar was ik nog niet, want we beleven best een tijdje in het veld. 

Maar toen het bruggetje was gepasseerd kon ik ook verder. 


Hier zag ik een aantal schapen. 



Op een bepaald moment kon je kiezen om langst het water of langst de dijk te wandelen. 
Iedereen koos langst het water die ik zag. 

Hier konden ook mooie foto’s worden gemaakt. 

Nadat er een trappertje was bereikt konden we aan de andere kant komen, waar wandelaars die toch langst de dijk waren gelopen weer aan konden sluiten. 





We liepen verder en kwamen bij de Stationsbuurt aan. 
Hier bevindt zich het station van Rilland-Bath. 
Bij een motorzaak was ook de eerste mogelijkheid om te rusten. 

Omdat het al snel was besloot ik na de sanitaire stop niet te lang te rusten. 

Maar toen ik verder wilde kwam er net een trein langst, dus er moest worden gewacht bij de overgang. 



Toen ik verder liep was ik al weer snel Stationbuurt uitgewandeld en ging de wandeling na het viaduct onder de A58 rechtsaf. 



Op een bepaald moment kon je in de verte de kerncentrale van Doel zien. 

En in de volgende boomgaard was de tweede rust. 

Hier nam ik een appeltaart en wat te drinken. 
Ik kon de verleiding niet weerstaan. 
Na een kwartiertje rust moest ik iets terug lopen om verder door de boomgaard te wandelen. Daar fotografeerde ik deze rozen. 




En er was ook weer mooie bloesem. 





Even later zag ik deze eendjes. 


En ook deze schapen stonden in de wei. 






Al snel bereikte ik daarna de derde rust. 
Daar heb ik ook even wat gedronken. 
Ik dacht dat dit de laatste rust was. 

Dat kwam omdat ik mede door de zon heel slecht de routebeschrijving op mijn telefoon kon lezen. 
Daarom twijfelde ik omdat ik dacht dat er nog een stuk door het bloesemveld moest wandelen. Maar nadat ik een tunneltje door was gelopen geen veld en even later was er nog een kleine twijfel of we echt rechtdoor moesten of toch iets naar boven. 
Ik zal wel deze haan. 

Zeker omdat daarna geen pijlen meer waren gedurende een ruime kilometer. 




En je liep langst de A58 en Krabbendijke leek nog een stuk weg. Het uitzicht werd overigens wel mooi na een tijdje. 




Maar uiteindelijk kwam ik bij een pijltje naar rechts door een veld dat weer bloesem liet zien. 




En daar was dus de laatste rust en kregen we iets te drinken. 
En daarna moest er inderdaad nog een klein stuk door het veld worden gewandeld. 
De 30 kilometer liep verder en ik liep al snel richting Krabbendijke. 
Daar nog een paar straatjes. 
Langst een kerk ...

... en de Krab wat me een beetje aan Bergen op Zoom deed denken. 


De finish werd bereikt en nadat ik nog even wat gedronken had reed ik weer richting Roosendaal. 

Een hele mooie tocht die ik zeker meer op het programma wil zetten.

 Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten