zaterdag 15 oktober 2022

Nighttrail Goes 14 oktober 2022 (5,2 km)


Vandaag stond de Nighttrail Goes op het programma. Hiervoor had ik me al opgegeven voordat in last kreeg van mijn hielspoor.
Maar het was maar ongeveer 5 kilometer en tijdens de wandelingen van onze wandelgroep van het inloophuis ging het ook al beter. 
In 2019 had ik ook deelgenomen toen was het voor de laatste maal voor stichting Jayden.
Nu was het voor schoenen voor kinderen die het niet zo breed hadden.
Ik reed rond half 6 richting Goes. Even wat langzaam rijdend verkeer rond knooppunt de Stok.
Maar daarna kon ik doorrijden. Al moest ik toch onderweg nog even een plaspauze inlassen.
Toen ik mijn auto had geparkeerd in de garage liep ik richting de Markt waar ik al snel mijn startbewijs kon ophalen.
Daarna wachten op de start. Er liepen ook 2 vrouwen met stelten rond.



Het werd ondertussen al wat donkerder. De start zou om half 8 zijn.







Eerst zouden de hardlopers starten en daarna al snel de wandelaars.





Maar eerst werd het opgehaalde bedrag bekend gemaakt. (€24.865,-)


En ook de sponsor deed er nog €4.000,- bij.

Daarna volgde de warming up.
Toen de hardlopers waren vertrokken konden ook de wandelaars gaan starten.
Vanwege mijn hielspoor wilde ik snel starten wat ook lukte.
Al vlug zagen we deze man verlicht in het water.

En deze groep was aan het dansen.


Draak.

Zelfs de TV-toren was verlicht. Voordat ik op 10 juli 2015 geopereerd werd ben ik de zondag daarvoor nog in deze toren geweest.

Ook deze mooie dame was verlicht.


Muziek was uiteraard ook aanwezig.


En ook werden er lichteffecten vertoond zoals in dit filmpje.

Even later zagen we de cheques met de opbrengsten weer.

In de bibliotheek of boekhandel werden diverse demonstraties gegeven.

Hiervan heb ik een aantal filmpjes gemaakt.



Zonder flitser was het te donker, maar met de flitser ging het effect eigenlijk complaaet weg.
Verder staan onderaan de foto's helaas een zwarte vlek omdat er een tussenring op zit om de lens te kunnen bevestigen.

Nog een filmpje met dans.




De tocht ging verder met helaas weer meer last van de hielspoor.
Dansen


In deze vijver was een hologram van een dansend meisje. Helaas niet goed op de foto te zetten.

Later werd er in een toch wel benauwd café gespind.



Later liep de wandeling door Multivla.

En ook diverse horeca gelegenheden werden bezocht.
We kwamen weer op de Markt aan. Ik dacht dat het einde in zicht was en was al een beetje blij.
Mijn voet deed toch weer wel veel pijn.

Maar we moesten nog een rondje.

Waarbij de katholieke kerk van Goes werd bezocht.

Een heel mooie kerk.



Bij het laatste gebouw moesten we nog trappen op en af.






Maar daarna was de finish bereikt. We werden keurig afgevlagd.
Hopelijk kan ii volgend jaar met minder pijn meedoen. Maar ik heb het weer wel gedaan.

Naschrift:
Enkele dagen later was de pijn weer minder. Het lijkt langzaam beter te gaan met de hielspoor alleen het kan nog even duren. De volgende (langere tocht) is op 6 november in Breda. Daar had ik me al voor ingeschreven voordat ik mijn blessure kreeg.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten