zondag 2 februari 2020

JB Walk of Life Etten Leur 2 februari 2020 (10,0 km)

Misschien zou ik vandaag ook weer gaan wandelen na de tocht van gisteren
Alles liep toen lekker.
Regen was echter deze morgen voorspeld.
Toch gingen we naar Etten Leur waar bij een wandeling werd aangekondigd dat er geen
Inschrijfgeld werd niet gevraagd maar wel een donatie.
Natuurlijk werd er wel door de wandelaars een donatie gedaan vóór KWF Kankerbestrijding.
Routes werden uitgedeeld
Iedere keer kreeg je een splitsing 
Problemen met de keuzes welke kant we op zouden gaan hadden we niet.
De wandeling was vernoemd  naar Jan Bakx een trainer van Achilles (atletiekvereniging) die in 2016 is gestorven aan kanker.
De keuzes waren daarom ook symbolisch voor de keuze die je moet maken als je ziek bent. Zal ik de volgende behandeling nog wel doen of misschien toch niet. Korter leven met betere kwaliteit van leven of misschien langer maar dan kans om heel ziek te worden.
Moeilijk , dan is de keuze om de wandeling langer te maken minder zwaar zelfs in de regen.
Mijn broer kwam me ophalen en rond kwart voor tien konden we starten. We begonnen op de atletiekbaan en liepen onder de startblok door. Daarna liepen we door Etten Leur.

Zoals ik al schreef werd de tocht een beetje ontsiert door de regen. Maar dat is niets als je bekend waar je voor staat als je getroffen bent door kanker. Gisteren waren mijn broer (die vandaag weer meeliep)  en ik naar een afscheid van een neef geweest.








De tocht liep daarna langst stukken rondom Etten Leur waar je normaal niet mag komen. 


Helaas door de regen wel een beetje drassig.












Hoewel het even op leek te houden begon het later weer meer te regenen.

Keuzemoment.


Ik moest denken aan de tocht in Westkapelle waar we erg veel regen verwachtten maar waar het droog bleef. 


Bij deze wandeling leek het volgens buienradar droog te worden maar de praktijk was dat het steeds harder begon te regenen. 

Dat zorgde er ook voor dat mijn fototoestel erg nat werd en stuk leek te gaan. Je zag niet meer welke foto’s je maakte, al bleek thuis dat de foto’s wel gemaakt waren. 


Na een kilometer of acht kwamen we bij de rust aan. 

Hier deed ik mijn fototoestel in de tas en maakte nog enkele foto’s met mijn mobiel. We dronken chocomel. 




Na een ruim kwartier liepen we verder voor de laatste kilometers . 

Het was minder gaan regenen. We liepen langst de haven richting het standbeeld van Adriaan van Bergen waar later dit jaar ook een tocht naar is vernoemd. 

We waren daarna al snel bij de finish waar we weer onder de boog door moesten lopen. Ik maakte een selfie. Daarna melden we ons af en kregen een kaarsje met de tekst “Fijn dat je er was! Een lichtje om te denken aan de persoon voor wie jij vandaag deze bijzondere wandeling voltooid.”

Inschrijftafel

Ik liep voor vele personen deze tocht, maar vandaag speciaal voor mijn neef 
Martin van Eekelen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten