zaterdag 20 januari 2024

Winterserie WIEGO 20 januari 2024 (9,6 km)


Vandaag stond er weer een wandelserie wandeltocht van WIEGO op het programma.
Ik haalde mijn broer op en we reden naar Breda (Ginneken) om ons in te schrijven. Het was nu op de Ginnekenmarkt zelf. 
Omdat men binnen nog niet was geïnstalleerd toen we rond 10 uur aankwamen moesten we ons buiten inschrijven.
Het had de afgelopen dagen gesneeuwd en dat was vandaag nog goed te merken. 

Op sommige plaatsen was het zelfs glad dus ik deed voorzichtig.
Vorig jaar was ik namelijk ook gevallen.

Dus soms stapje voor stapje.





We liepen langst Wolfslaar richting Jeugdland, waar we vandaag twee maal konden rusten.



Al snel kwam er een splitsing. 
Het was zeker in het bos goed te zien dat er nog veel snee was gevallen.

Maar ook op de wegen was het te zien.

We dronken wat bij Jeugdland.

Na de rustpauze liepen we en een rondje door voornamelijk bosachtig terrein.


Waar soms dus voorzichtig moest worden gewandeld vanwege de sneeuw.



De slootjes waren bevroren. 


Ik maakte een aantal foto’s van de sneeuw in het bos.


Soms was er ook verhard terrein waar het ook voorzichtig wandelen was. 

Dus nog steeds goed uitkijken en niet vallen.

Gelukkig gebeurde dat dit jaar niet.

Na nog een stuk door het bos te hebben gewandeld…




… liepen we weer richting de rust bij Jeugdland.




Bij Jeugdland dronken we weer iets en rustten voor de tweede keer.
Na de rust zagen we deze paddestoelen aan de boom.


We moesten weer goed uitkijken om niet te vallen.




Het was een mooi landschap waarin we liepen.
We kwamen weer op een besneeuwd pad.


Langzaam kwamen we bij de finish.




Bevroren beekje.

We kwamen bij de finish aan, wilden nog wat drinken maar omdat er niemand achter de bar stond besloten we naar huis te rijden.


Op weg naar huis leek het bij Roosendaal Oost mistig te worden. Maar dat was al snel weer minder.
Later liet mijn broer weten dat reeën brand was. Hierboven een filmpje hierover.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten