zondag 18 februari 2024

Audax wintertocht 18 februari 2024 (12,7 km)



Deze week is de inschrijving van de Vierdaagse 2024 begonnen. Omdat ik niet mee doe staat er een huilende emotion vanaf nu tot de Vierdaagse boven mijn verslagen.

Vandaag was de 3de en laatste wandeltocht van de Winterserie van Audax.

Helaas was het een regenachtig.
Ik twijfelde daarom nog of ik zou gaan. Word ik vandaag niet getrakteerd op een flinke regenbui, dacht ik nog terwijl ik besloot het toch te proberen.
Ondertussen was ik al aan het wandelen en liep langst de dierenkliniek.
Uiteindelijk was het maar een beetje motregen.
Dit kruisbeeld had ik al meer voorbij gewandeld maar ik besloot toch een foto te maken.

Ook liep ik even later een stukje door het bos.

Om daarna weer snel langst de weg te lopen.

Maar naar een ruime kilometer moest ik dan eindelijk linksaf.



De tocht liep richting het Ossekopke waar de rust was.
Dus na weer een stuk door het bos werd deze rust na ongeveer de helft bereikt. 

Hier dronk ik even een bakje thee en nam de noodzakelijke sanitaire stop.


Na de rust ging de tocht terug naar huis Ten Halve waar de finish was. Ik liep langst dit kamp van de Commando’s.

Die zijn namelijk gelegerd in Roosendaal.

Langzaam kwamen we weer in Roosendaal aan. De Rucphense heide was achter ons gelaten.

Weer een stukje door het bos …
… waar nog een flinke plas moest worden overwonnen.


Op deze foto is duidelijk te zien dat het regenachtig was.
Op het einde was het wel iets erger, maar over het algemeen vond ik het wel meevallen.
Al zou de tocht natuurlijk mooier zijn bij wat zonniger weer.

Bij de finish meldde ik me af en dronk nog een kop chocomel met slagroom.
Audax bestaat 50 jaar en daarom had ik bij de rust een pen gekregen.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten