zondag 4 februari 2024

Waaromnie tullepetaonetocht 4 februari 2024 (5,6 km)

Vandaag liep ik met mijn broer voor de vierde maal de Waaromnie wandeltocht. 
Eén tocht van ongeveer 5 kilometer waar je letters moet opzoeken die op verschillende ramen hangen. En dan komt er een Tullepetaonse zin te staan die slaat op het motto. (Wad’n istorie). De start was bij het thuishonk JaxX (Jakkes) van de Waaromnie club. Daarna liepen we de binnengingen in. Bijna direct rechtsaf en daar zagen we de O die al op 4 plaatsen kon worden ingevuld. 

Even later liep ik langst mijn middelbare school (Norbertuscollege) waar men nog aan de nieuwbouw werkt. 
In 2020 was het al de bedoeling om een reünie te houden net voordat er verbouwd zou worden maar de corona heeft roet in het eten gegooid.  
Nu staat de reünie na nog meerdere keren te zijn verzet in 2025.
Vlug de Parklaan in, nu niet door het park maar goed kijken naar de ramen voor wat letters. En die waren ook hier te vinden. 
Enkele woorden werden al duidelijk. Verder via de waterstraat en rechtsaf de Kalsdonksestraat in. 
Nog steeds werden er letters gevonden en de zin werd steeds duidelijker. 

Via Joostveld, Maaikensveld en de Hoogstraat liepen we richting de Kappelenstraat. Ook hier werden weer letters verzameld. 

Ondertussen kwamen we op de boulevard bij het thuishonk van Waaromnie. 
Hier waren letters en een puzzel te vinden. 



Langzaam kwamen we in het centrum aan. 

We hadden al veel letters gevonden. 
Uiteraard moest de Tullepetaon ook op de foto. 



Maar toen we weer bij JaxX aankwamen hadden we toch nog 7 open vakjes
Een Z , T (5x) en een F
Mijn moeder wist zeker dat er in de Sophiastraat letters te zien moesten zijn, ik ben er nog langs gereden maar niets gezien. Later in de week ging ik nogmaals kijken en toen zag ik ineens een papier met vijf maal de letter T. Waarschijnlijk was dit eerder afgedekt. 
De andere 2 letters hebben we niet meer gevonden. We hebben overigens ook niet meer gezocht.

ZIJDE NUN ECHTE TULLEPETAON OF NOG UN STOEPSCHIJTER VAN LAANG GELEJE?

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten