zaterdag 9 juni 2018

Mars rondom Roosendaal 9 juni 2018 (31,7 km)



Vandaag stond de mars rondom Roosendaal op het programma. Omdat mijn broer late dienst had wilde hij de 20 kilometerroute gaan lopen, ik had gekozen voor de 30 kilometer.

Toen ik was gestart kreeg ik al na een aantal kilometer wandelen krampen. Ik zag dat ik bijna langst mijn broer zou komen dus besloot daar even aan te bellen. Hij zou immers ook later starten. Ik was wel bang dat ik hem wakker zou bellen.

Helaas kreeg ik geen contact. Dat zou dus 16 kilometer zonder toilet worden. (de eerste rust was een wagenrust). Of zou het Anker (ligt op de weg Roosendaal-Wouw die we later over zouden moeten steken) open zijn?
Tullepetaon
Ondertussen bleek dat mijn broer ongeveer een half uur later was gestart (daarom was hij niet thuis) en ook had besloten 30 kilometer te wandelen.


De tocht liep een beetje tegengesteld aan ons eigen rondje Roosendaal van een week geleden.



Later werd het spoor overgestoken en liep de tocht onder de A58 door.




Ik liep verder en zag in de verte Outletcentrum Rosada.
Helaas bleek 't Anker ook niet open, dus hier kon ik geen gebruik maken van de toiletten. Gelukkig waren de krampen wel gezakt.



We waren bijna bij de rust en ik maakte een foto van deze 17, omdat je er mooi doorheen kon kijken.
Bij de rust heb ik wat gedronken en zag Kees Braat ook een lid van de EHBO.
Na wat gedronken te hebben liep ik met hem verder richting Oud Gastel.
In de verte zag ik de vuilverbranding, misschien staat er een volgende keer een biomineralenfabriek bij :-( . Iedereen in de wijk is zo'n beetje tegen, maar de rechter heeft de bezwaren afgewezen.


Op een bepaald moment besloot Kees even te gaan rusten.
Ik liep verder richting Oud Gastel. De kerk was al in zicht (met de telelens).



En uiteindelijk kwam ik ook aan in Oud Gastel. Bijna bij de rust.



De rust was bij Onder de Toren, ik ging binnen zitten, buiten was de controle. Ik dronk wat, nam een sanitaire stop en liet voor het vertrek mijn kaart afstempelen.

Begraafplaats Oud Gastel. Hij liggen 2 tantes van mij begraven.


De tocht ging verder, op naar de derde rust.





Roosendaal was in de verte weer te zien.


We moesten wel deze brug over. Een voetgangersbrug over de A17.

De brug is erg steil.



En natuurlijk moesten we er aan de andere kant weer "voorzichtig" af.






Onderweg nog wat dieren fotograferen, zoals hier dit paard.




We kwamen steeds dichter bij Roosendaal, het werd ook steeds warmer.

Speciaal aangelegd spoor wat nog niet gebruikt is.



Even was er verwarring bij mij of we wel goed liepen. Maar later zag ik weer een pijltje.




De rust was bij de boule vereniging op het Red Band sportpark. Hier heb ik even wat gedronken.
En ook een ruim kwartier gerust. Toen ik weer verder liep kwam net mijn broer er aan. Ik besloot toch door te wandelen, zeker omdat mijn tempo als de tocht langer wordt iets zakt.

Misschien zou hij mij later nog inhalen.





Ondertussen liepen we door de Philipswijk, waar ooit het RBC stadion heeft gestaan (en ook de Philipsfabriek).

Nu staan er nieuwe woningen en is er een speelplaats

Toen we richting de woonboulevard liepen, bleek dat we nog een ommetje zouden maken.



Beeldje


Het was ondertussen erg warm geworden, dus er moest goed gedronken worden.


En als je weet waar de finish is, lijkt de weg op het eind altijd heel lang.



Maar we liepen ondertussen toch wel snel richting de finish.



Nog een klein stukje door het bos van Visdonk.



Daarna was ik snel bij de finish.

Hier besloot ik wat de drinken.
Toen ik weg wilde gaan kwam mijn broer binnen. Hij had de wandeling ook voltooid. We dronken samen nog iets. Daarna reden we naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten